بین الملل

واشنگتن‌پست:اوکراین در حال هدر دادن تسلیحات غرب است


روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرد که پنتاگون از اوکراین خواسته که به جای هدر دادن مهماتی که غرب در اختیار این کشور قرار می‌دهد، تاکتیک نبرد با روسیه را تغییر دهد و فقط مهم‌ترین مواضع را هدف بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ضدحمله امسال اوکراین را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، به صراحت با کی‌یف در خصوص درس‌هایی که از این نبرد آموخته‌اند، بحث می‌کنند. نتیجه‌ نهایی برای دولت آمریکا این است که این جنگ احتمالاً به سال آینده کشیده می‌شود و این‌که ایالات متحده و متحدان این کشور باید در کمک به اوکراین برای ادامه پیشروی در مقابل ارتش روسیه، ثابت قدم باقی بمانند.

«دیوید ایگناتیوس» روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با مقدمه‌ای که در بالا به آن اشاره شد، نوشت که در روزهای اخیر در تمامی سطوح دولت آمریکا چنین حسی وجود دارد که تابستان امسال، به نوعی برای اوکراین و حامیان غربی این کشور ناامیدکننده بوده است.

بر اساس این گزارش، نقطه شروع در این ارزیابی این است که نیروهای اوکراینی به احتمال زیاد آن طور که امیدوار بودند، به دریای آزوف و قطع مسیر زمینی روسیه به کریمه قبل از شروع زمستان نخواهند رسید.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده بر این باور است که احتمالاً اوکراین نمی‌تواند قبل از پایان امسال، ضربه قاطعانه‌ای به روسیه وارد کند که چنین چیزی به مفهوم آن است که این جنگ فرسایشی تا ۲۰۲۴ و فراتر از آن نیز ادامه دارد و ادامه این جنگ، تلفات سنگینی و آسیب روحی برای هر دو طرف روسیه و اوکراین به همراه دارد.

واشنگتن‌پست در ادامه نوشت که پنتاگون بر این باور است که فرماندهان اوکراینی باید تاکتیک‌های خود را تغییر دهند و از توپخانه‌ها فقط برای هدف قرار دادن مهم‌ترین اهداف استفاده کنند و از هدر دادن مهمات خودداری کنند.

طبق این گزارش، مقام‌های پنتاگون از شرکای اوکراینی خود خواسته‌اند تا اولویت‌بندی بهتری داشته باشند. فرماندهان آمریکایی مدت‌ها است که بر این باورند که اوکراینی‌ها مهمات توپخانه‌ای را هدر می‌دهند.

بر اساس برآوردهای آمریکا، اوکراینی ها از زمان شروع جنگ حدود ۲ میلیون گلوله توپخانه ۱۵۵ میلی متری شلیک کرده‌اند که با این کار تقریباً ذخایر غربی با مشکل مواجه کرده‌اند.

مقام‌های پنتاگون همچنین اوکراین را ترغیب کرده‌اند که برای آگاهی از میدان نبرد، وابستگی کمتری به پهپادها داشته باشند و بیشتر بر نیروهای شناسایی زمینی تکیه کنند که بتوانند ارزیابی بهتری از مواضع روسیه داشته باشند.

در حالیکه ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه پیشرفتی نداشته است، آمریکا در تلاش است تا تجهیزات بیشتری را به همراه متحدانش در اختیار اوکراین قرار دهد به امید آنکه کی‌یف بتواند در مقابل روسیه به پیروزی برسد.

اوکراین و حامیان این کشور همچنان خواهان موشک‌های دوربرد موسوم به ATACMS هستند که بتوانند عمق مواضع روسیه را هدف قرار هند اما پنتاگون تاکنون در مقابل این درخواست مقاومت کرده است زیرا ایالات متحده نگران است که چنین موشک هایی را به اندازه کافی نداشته باشد تا در هرگونه تقابل احتمالی با چین در آینده از آن‌ها استفاده کند.

روزنامه واشنگتن‌پست در پایان گزارش خود به روند کند و ناموفق دضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه اشاره کرد و نوشت که اوکراین وارد فصلی از نارضایتی شده است که از همه طرف سرزنش می‌شود زیرا ضدحمله‌ای ضعیف علیه روسیه داشته است اما این جنگ هنوز به پایان نرسیده است.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا