بین الملل

وانگ یی: ازسرگیری مجدد جنگ در غزه منجر به فاجعه خواهد شد

در نشست شورای امنیت؛

وزیر خارجه چین امروز در نشست شورای امنیت با محوریت غزه اعلام کرد: ازسرگیری مجدد جنگ در غزه منجر به فاجعه خواهد شد؛ لذا اقدام فوری برای برقراری آتش‎بس جامع ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با محوریت غزه در سخنانی اعلام کرد: پکن بسته جدیدی از ملزومات اضطراری بشردوستانه را در اختیار نوار غزه قرار خواهد داد.

وزیر خارجه چین در این ارتباط ادامه داد: اقدام فوری برای برقراری آتش بس جامع در منطقه لازم است. ازسرگیری جنگ در غزه می تواند منطقه را به فاجعه بکشاند. درگیری فلسطین و اسرائیل به یک فاجعه انسانی بی سابقه منتهی شده است؛ این کشتارها وجدان ما را در بوته آزمایش قرار می دهد.

«وانگ یی» که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، در این باره افزود: چین خواستار تشدید تلاش های بین المللی و منطقه ای برای آغاز گفتگوهای مستقیم بین فلسطین و اسرائیل است.

وی در این باره اضافه کرد: پکن امیدوار است که روزهای پایانی آتش بس در غزه آغازی برای تلاش های دیپلماتیک باشد. ما باید با اتخاذ تدابیر سخت گیرانه تری از غیرنظامیان محافظت کنیم و این خط قرمزی در قوانین بین المللی به شمار می آید که نباید از آن عبور کرد.

این مقام چین افزود: مخالفت خود را با مجازات دسته جمعی که مردم غزه را تحت تأثیر قرار می دهد، مورد تأکید قرار می دهیم و با آوارگی اجباری ساکنان غزه مخالفیم. ایجاد فضایی برای استقرار سازمان‌ های بشردوستانه به منظور انجام امن کارهای محوله ضروری است؛ اتکا به گذرگاه رفح در این ارتباط کافی نیست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا