بین الملل

واکنش اتحادیه اروپا به تداوم شهرک سازی صهیونیستها

طی بیانیه ای اعلام شد؛

اتحادیه اروپا نسبت به تصمیم جدید صهیونیستها برای ساخت چند شهرک جدید کوچک در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اتحادیه اروپا نسبت به اعلام تصمیم صهیونیستها برای ساخت چند شهرک جدید کوچک در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد.

اتحادیه اروپا در یک بیانیه کوتاه مطبوعاتی اعلام کرد: هم اکنون ۱۵۰ شهرک کوچک غیر قانونی در کرانه باختری وجود دارد که معمولاً با هدف کمک به ایجاد یا توسعه شهرک‌های بزرگ اسرائیلی احداث گردیده و به عامل اصلی احتمالی خشونت رو به افزایش شهرک نشینان علیه فلسطینیان تبدیل شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شهرک‌های بزرگ و کوچک اسرائیلی بر اساس قوانین بین المللی نامشروع بوده و مانعی اصلی بر سر راه تحقق راهکار دو دولتی محسوب می‌شوند.

مرکز تحقیقات کاربردی آریچ نیز اعلام کرد مقامات اشغالگر اسرائیلی طرح‌های جدید خود برای احداث ۷۰۲ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های مختلف کرانه باختری منتشر کرده‌اند که برای ساخت آنها ۷۳۴ دونم از اراضی فلسطینی مصادره خواهد شد.

بر اساس اعلام این مرکز فلسطینی هم اکنون شهرک ‌های اسرائیلی ۲۰۱ کیلومتر مربع (۳.۶ از مجموع اراضی کرانه باختری اشغالی) را اشغال کرده و شهرک نشینان ساکن در آنها از امتیازات و تسهیلات فراوانی برخوردار هستند تا از این طریق حضور آنان در این شهرک‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

بر اساس بررآورده حاکی از آن است که حدود ۶۵۰ هزار شهرک نشین در شهرک‌های کرانه باختری از جمله قدس اشغالی در ۱۶۴ شهرک بزرگ و ۱۲۴ شهرک کوچک زندگی می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا