بین الملل

واکنش دمشق به سفر «مارک میلی» به شمال شرق سوریه

دمشق سفر غیرقانونی رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا به شمال شرق سوریه را محکوم و تاکید کرد که این اقدام نقض آشکار حاکمیت و یکپارچکی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که سفر رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا به پایگاه نظامی این کشور در شمال شرق سوریه غیرقانونی بوده است.

منبع مذکور افزود: ادعاهای آمریکا مبنی بر مبارزه با گروهک تروریستی داعش بی اساس است و جامعه بین الملل به خوبی می‌داند که این گروه تروریستی دست پرورده سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا است، تمام اقدامات جنایتکاران تروریست‌های داعش علیه شهروندان بی گناه سوری بوده و آنها هیچ اقدامی علیه نیروها و دست نشانده‌های خود انجام نداده اند.

این منبع سوری اظهار داشت: سرقت ثروت‌های سوریه از جمله نفت و گندم این کشور بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد و تنها طی ۹ روز گذشته بیش از ۱۵۰ تانکر نفت به سرقت رفته است.

گفتنی است، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای تروریست ارتش آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، روز گذشته به صورت غیرمنتظره و همراه با نقض قوانین بین المللی بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق، وارد کشور سوریه شد.

رئیس ستاد مشترک نیروهای تروریست ارتش آمریکا به بهانه دیدار با اشغالگران این کشور به شرق سوریه رفته بود.

به گزارش رویترز، ژنرال «مارک میلی» با طرح ادعایی مضحک به خبرنگاران همراه خود گفته بود بر این باور است که نیروهای آمریکایی و شرکای کُرد این کشور در شکست پایدار گروه داعش درحال پیشرفت هستند!

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا