بین الملل

واکنش «راشد الغنوشی» به صدور حکم حبس برای او در دادگاه تونس

رئیس حزب النهضه و رئیس سابق پارلمان تونس صدور حکم زندان توسط دادگاه این کشور برای خود را ظالمانه و در راستای محقق ساختن اهداف سیاسی حکومت «قیس سعید» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، قاضی تحقیق دادگاه بدوی تونس امروز پنجشنبه حکم حبس را برای «راشد الغنوشی» رئیس جنبش النهضه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، «منیه بوعلی» وکیل رئیس جنبش النهضه تأیید کرد که قاضی تحقیق در دادگاه بدوی تونس حکم حبس موکلش را صادر کرده است.

وکیل الغنوشی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی افزود که این حکم پس از ۹ ساعت بازجویی و استنطاق برای راشد الغنوشی صادر شد.

راشد الغنوشی در واکنش به صدور حکم زندان توسط دادگاه برای خود گفت: حکومت از ابزارهای قضائی برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: نبرد در تونس بین دموکراسی و دیکتاتوری است که می‌خواهد دستاوردهای انقلاب را مصادره کند. کودتای وحشیانه به سوی رقم زدن مصیبت‌های بیشتری برای مردم تونس پیش می‌رود.

رئیس حزب النهضه افزود: پرونده‌هایی که علیه ما تشکیل شده به شهادت همه حقوقدانان، بی اساس است. دستگیری من و فعالان، مشکلات را حل نمی‌کند.

در نخستین واکنش‌های خارجی به صدور حکم برای الغنوشی، وزارت امور خارجه آمریکا این حکم را تشدید نگران‌کننده تنش‌ها علیه کسانی که دولت «قیس سعید» با آنها خصومت دارد، توصیف کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا