بین الملل

واکنش رهبر کره شمالی به سفر پوتین به پیونگ یانگ

رهبر کره شمالی همزمان با انتشار گزارش‌ها درباره سفر احتمالی رئیس جمهور روسیه به این کشور، از گسترش روابط پیونگ‌یانگ و مسکو تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس‌استاندارد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همزمان با ۱۲ ژوئن، روز ملی روسیه، با ارسال پیام تبریک برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، گسترش روابط بین پیونگ‌یانگ و مسکو را مورد تمجید قرار داد.

پس از سفر سپتامبر پارسال کیم جونگ اون به روسیه و دیدار با پوتین، روابط اقتصادی-نظامی و سایر همکاری‌های دو کشور به شدت افزایش پیدا کرد.

آمریکا، کره جنوبی و سایر شرکای‌شان مدعی هستند که کره شمالی به منظور کمک به روسیه در جنگ با اوکراین، برای مسکو توپ و موشک و سایر تسلیحات متعارف ارسال و در عوض در حوزه فناوری‌های پیشرفته نظامی و اقتصادی، کمک دریافت کرده است. پیونگ‌یانگ و مسکو این ادعاها را رد کرده‌اند.

کیم جونگ اون در تلاش جهت تقویت جایگاه کره شمالی در منطقه و ایجاد جبهه‌ای متحد مقابل آمریکا، همواره در راستای بهبود و تقویت روابط با روسیه و چین اقدام کرده است. کیم در جریان دیدار سپتامبر پارسال با پوتین در سایت اصلی پرتاب موشک روسیه، از رئیس جمهور این کشور دعوت کرد تا در زمانی مناسب به پیونگ‌یانگ سفر کند.

رهبر کره شمالی امروز، همزمان با روز ملی روسیه برای پوتین پیام تبریک ارسال کرد. خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از پیام تبریک کیم نوشت: به لطف دیدار مهم ما در پایگاه فضایی «وُستوچنی»، روابط دوستانه و تعاملی کره شمالی و روسیه به پیوند ناگسستنی هم‌سنگری بدل شده است.

پیام کیم در حالی منتشر شده است که رسانه‌ها مدعی شده‌اند که انتظار می‌رود پوتین هفته آینده به کره شمالی سفر کند. در صورت قطعی شدن این سفر، سومین اجلاس کیم و پوتین برگزار خواهد شد. نخستین نشست آنها آوریل ۲۰۱۹ در «ولادیووستوک» رقم خورد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا