بین الملل

واکنش روسیه به حمله اوکراین به «دونتسک»

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله نیروهای مسلح اوکراین به دونتسک را اقدامی تروریستی می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله نیروهای مسلح اوکراین به دونتسک را یک اقدام تروریستی وحشیانه علیه غیرنظامیان روسیه می دانیم.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: حمله کی یف به دونتسک را قویا محکوم می کنیم؛ تمایل غرب برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه، کی یف را به اقدامات بی پرواتری سوق داده است. این قبیل اقدامات دارای تبعات هستند و مسکو آن ها را مهم تلقی می کند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: از نهادهای بین المللی می خواهیم که حمله کی یف به دونتسک را محکوم کنند؛ سکوت آن ها به معنای تایید کشتار غیرنظامیان خواهد بود.

این بیانیه می افزاید: حملات تروریستی اوکراین به وضوح فقدان اراده سیاسی این کشور برای صلح و حل و فصل بحران از طریق روش های دیپلماتیک را نشان می دهد. دستیابی به تمام اهداف عملیات ویژه ضروری است؛ خاک اوکراین نباید منشا تهدیدات امنیتی و اقدامات تروریستی (علیه مسکو) باشد.

این در حالیست که شهردار منطقه دونتسک که سال گذشته با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اعلام کرد که در تازه‌ ترین حمله‌ های توپخانه‌ای ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم ۱۸ غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

«دنیس پوشلین» رییس منطقه جمهوری خلق دونتسک این حمله را «بی‌رحمانه» توصیف و تاکید کرد که حمله‌های ارتش اوکراین زمانی رخ داد که خیابان‌ها در شلوغ‌ترین زمان خود بودند.

به گفته مقامات محلی دونتسک نیروهای ارتش اوکراین در شبانه‌ روز گذشته ۴۳ بار بیش از ۱۶۱ پرتابه به سمت این منطقه شلیک کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا