بین الملل

واکنش کره شمالی به حمله تروریستی سوریه

کره شمالی به حمله تروریستی اخیر در سوریه واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، پیونگ یانگ به حمله تروریستی هفته گذشته به دانشکده افسری حمص سوریه که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت، واکنش نشان داد و از آن به عنوان تعدی به حاکمیت ملی یک کشور عربی نام برد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: ما این حمله تروریستی را به عنوان تجاوزی آشکار به حاکمیت سوریه محکوم می کنیم و به بازماندگان و خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت می گوییم.

وی افزود: هدف از این حمله وحشیانه که تلفات زیادی به بار آورد و از سوی نیروهای متخاصم در داخل و خارج کشور سازماندهی شد، براندازی دولت قانونی و تضعیف تلاش های جاری برای حل بحران و نیز تصاحب قدرت از طریق هراس افکنی بود.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد که پیونگ یانگ با تمامی اشکال تروریسم مخالف است و از مقامات و مردم سوریه در جنگ با نیروهای متخاصم حمایت می کند.

روز پنج‌شنبه گذشته چندین پهپاد عملیاتی تحت هدایت تروریست‌ها مسیر ۱۱۶ کیلومتری را از شمال‌شرقی استان لاذقیه تا دانشکده افسری در غرب شهر حمص را طی کرد و موجب شهادت بیش از ۱۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها سوری حاضر در مراسم شد. در این حمله تروریستی ۱۴ نفر غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان به خاک‌وخون کشیده شدند. یکی از عجیب‌ترین تصاویر به ثبت رسیده در جریان این واقعه دردناک حمله مجدد پهپادهای تروریستی به تشییع جنازه شهدای دانشکده افسری برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و درگیری سامانه‌های پدافندی سوریه با پرنده‌های مهاجم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا