بین الملل

وزیر خارجه آلمان در دیدار همتای چینی: وضعیت تایوان نباید تغییر کند


وزیر خارجه آلمان از پکن خواست تا برای توقف جنگ در اوکراین، بر روسیه اعمال نفوذ کند و همزمان وزیر خارجه چین نیز خواستار تقویت مذاکرات صلح در این بحران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان که به پکن سفر کرده، امروز (جمعه) در نشست خبری مشترک با «کین گانگ» همتای چینی خود حاضر شد.

بائربوک در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، گفت: «چین باید از روسیه متجاوز بخواهد که جنگ علیه اوکراین را متوقف کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه چین بر روسیه نفوذ ندارد، توضیح داد: «ما تمایل داریم آنها از نفوذ خود برای توقف جنگ [اوکراین] استفاده کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان درباره تنش‌های اخیر بین چین و تایوان نیز اظهار داشت: «اروپا تغییر یکجانبه در وضعیت تایوان را نخواهد پذیرفت».

بائربوک با بیان اینکه هرگونه تشدید تنش نظامی در تایوان یک سناریوی فاجعه‌آمیز برای جهان خواهد بود، افزود: «ما هر کاری را برای جلوگیری از تشدید تنش انجام خواهیم داد».

وزیر امور خارجه چین نیز در این نشست خبری گفت: «ما آماده ادامه کار برای صلح در اوکراین هستیم و امیدواریم همه طرف‌های بحران با یکدیگر همکاری کنند. تقویت مذاکرات صلح تنها راه حل بحران اوکراین است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گانگ با بیان اینکه چین مایل به همکاری با آلمان در زمینه‌های اقتصادی و تجاری است، تاکید کرد: «دو کشور ما، شریک یکدیگر هستند نه دشمن».

سفر وزیر خارجه آلمان به پکن، بعد از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به چین و اظهاراتش مبنی لزوم کاهش وابستگی اتحادیه اروپا به آمریکا انجام شده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا