بین الملل

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی وارد باکو شد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار قریب الوقوع خود از باکو را مهم خواند و گفت که برای رویارویی با چالش‌های مشترک با سران این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه خبری «روسیا الیوم» شامگاه سه شنبه با اعلام سفر امروز «ایلی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به آذربایجان نوشت که ایلی کوهن در جریان سفر امروز خود به باکو با «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان و وزرای خارجی و اقتصاد این کشور دیدار و رایزنی خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های عبری زبان، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مذاکرات خود با مقامات آذربایجان پیرامون تقویت مناسبات راهبردی فیمابین، و موضوعات منطقه‌ای رایزنی خواهد کرد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که ایلی کوهن قبل از ترک سرزمین‌های اشغالی به مقصد باکو اعلام کرد: «امروز برای یک دیدار سیاسی مهم با هدف تشکیل جبهه واحد با دوستان خود به باکو سفر می‌کنم تا با تقویت مناسبات و همکاری روابط در زمینه اقتصادی، امنیتی و انرژی با آذربایجان نسبت به حل موضوعات مورد اهتمام فیمابین تلاش کنیم.»

بر اساس این گزارش، کوهن را در این سفر ۲۰ هیأت در زمینه سایبری، امنیتی، اقتصادی و همچنین مدیریت آب و کشاورزی همراهی می‌کنند.رژیم صهیونیستی از جمله تأمین کنندگان مهم سلاح برای جمهوری آذربایجان است.

جمهوری آذربایجان در صدر فهرست خریداران سلاح از رژیم موقت صهیونیستی است و پهپادهای خریداری شده از این رژیم در جنگ دوم قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت.

در حالی که زمزمه‌هایی درباره سو استفاده تل آویو از پایگاه‌های هوایی جمهوری آذربایجان علیه ایران مطرح است، ماه گذشته «مختار ممدوف» سفیر تازه منصوب شده جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی به جروزالم پست گفت که کشورش اجازه نخواهد داد از این پایگاه‌های هوایی برای حمله به ایران استفاده شود.

الی کوهن چندی قبل مدعی شده بود که جمهوری آذربایجان و اسرائیل درباره خطر ایران با هم اشتراک نظر دارند. ایران منطقه را تهدید و با حمایت و تأمین مالی تروریسم در خاورمیانه بی‌ثباتی ایجاد می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا