بین الملل

وزیر خارجه چین: از استقلال کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه چین اعلام کرد که کشورش از استقلال کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین: از استقلال کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیمچین: از استقلال کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیم " class="mauto block">


به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «کین گانگ»، وزیر ‌خارجه چین تصریح کرد که کشورش مایل به تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و همچنین به دنبال شریکی برای توسعه و رفاه در آن است.

وزیر خارجه چین اضافه کرد که کشورش از سابقه طولانی دوستی و مشارکت در خاورمیانه برخوردار است و از این رو برای تقویت وحدت و قدرت در  این منطقه تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد که چین از استقلال استراتژیک کشورهای خاورمیانه حمایت می کند و با دخالت خارجی در امور داخلی کشورهای این منطقه مخالف است.

این مقام چینی ادامه داد: «پکن به پایبندی بر عدالت و حمایت از کشورهای خاورمیانه در تلاش برای حل و فصل سیاسی موضوعات داغ منطقه از طریق گفت‌و‌گو و رایزنی ادامه خواهد داد».

وی تاکید کرد که کشورش به کشورهای خاورمیانه به عنوان ارباب امور خود احترام کامل می‌گذارد و قصد پر کردن هیچ خلاء ادعایی را ندارد و حلقه‌های انحصاری در منطقه ایجاد نخواهد کرد.

کین گانگ تصریح کرد که چین و کشورهای عربی در اولین اجلاس سران چین و عرب (در ۹ دسامبر ۲۰۲۲) توافق کردند که تلاش‌های همه‌جانبه‌ی را برای ایجاد یک جامعه چینی-عربی با آینده ای مشترک در عصر جدید انجام  دهند.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا