بین الملل

وزیر دفاع یمن: آتش‌بس مطابق میل متجاوزان پابرجا نخواهد ماند


وزیر دفاع یمن با بیان اینکه کشورهای متجاوز به یمن به دنبال از بین بردن وحدت و یکپارچگی این کشور هستند، تاکید کرد آتش‌بس در این کشور مطابق میل کشورهای متجاوز پابرجا نخواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن، عصر امروز (جمعه)، از نیروهای این کشور در منطقه نظامی چهارم (جنوب یمن) بازدید کرد.

طبق گزارش شبکه «المسیره»، وزیر دفاع یمن در این بازدید گفت: «کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و حامیان آن‌ها، موانع سیاسی ساختگی ایجاد می‌کنند و می‌خواهند یکپارچگی یمن و بافت اجتماعی کشور را از بین ببرند و آن را تجزیه کنند. آن‌ها برای غرق کردن یمن در گرداب‌های جنگ داخلی ساختگی و در راستای اجرای برنامه‌های رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی، می‌خواهند این کشور را از هویت ایمانی‌اش جدا کنند».

محمد ناصر العاطفی تاکید کرد: «استقلال در تصمیمات حاکمیتی، آزادی، کرامت، وحدت یمن را با تمام قدرت حفظ خواهیم کرد و این امر تنها با رفتن مهاجمان و اشغالگران محقق خواهد شد».

العاطفی در ادامه ضمن تاکید برای افزایش تلاش‌ها برای دفاع از یمن، افزود: «متجاوزان و اذناب آن‌ها دیگر تنها در درد به سر خواهند برد و رنج واقعی را خواهند چشید.»

وی همچنین به کشورهای متجاوز به یمن هشدار داد و تاکید کرد که آتش‌بس طبق میل آن‌ها باقی نخواهد ماند و نیروهای مسلح یمن تحرکات برنامه‌ریزی‌شده خود را خواهند داشت و توازن را به منطقه باز خواهند گرداند.

وزیر دفاع یمن افزود: «راه‌حل به دست ائتلاف متجاوز نیست، بلکه آن‌ها از اینکه راه‌حل به دستشان باشد، بیزارند. اگر صلح بخواند، در آسایش خواهند بود و اگر جنگ بخواهند، ما این خواسته را به یک جنگ علنی تبدیل خواهیم کرد.»

او در بخش دیگری از سخنانش همچنین به مقاومت فلسطین اشاره کرد و از ثبات، پایداری مقاومت فلسطین و قهرمانان این کشور و پیروزهای بزرگ آنان در برابر رژیم صهیونیستی را ستود و بر همراهی با آرمان، مقاومت و مردم فلسطین تاکید کرد.

بیش از یک سال است که در کشور یمن آتش‌بس برقرار است. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

 ائتلاف سعودی هنوز تمام شروط دولت نجات ملی یمن را محقق نکرده، از‌این‌رو آتش‌بس با وساطت سازمان ملل و عمان به صورت موقت در یمن تمدید می‌شود.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیشتر اعلام کرده بود که توقف تجاوز، لغو کامل محاصره یمن، پرداخت حقوق همه کارمندان، خروج نیروهای خارجی، پرداخت غرامت و بازسازی یمن مهم‌ترین مطالبات این کشور برای تمدید آتش‌بس با ائتلاف سعودی است.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا