بین الملل

وزیر یمنی: جامعه بین‌الملل با خون مردم یمن تجارت می‌کنند


وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن گفت که جامعه بین‌الملل و شورای امنیت سازمان ملل، مشکل اصلی در پرونده حقوق بشر هستند و این دو نهاد با خون مردم یمن، تجارت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی الدیلمی وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه تأکید کرد که نقش امریکا و انگلیس در جلوگیری از مسائل مربوط به مطالبه برای محاکمه جنایتکاران در یمن از همه خطرناکتر است.

شبکه خبری المسیره به نقل از الدیلمی گزارش داد، جامعه بین‌الملل و شورای امنیت، مشکل اصلی در پرونده حقوق بشر هستند و این دو نهاد با خون مردم یمن، تجارت می‌کنند.

وی همچنین تأکید کرد، بیش از ۱۷۰ نهاد بین‌المللی و عربی، بیانیه‌های صادر کردند و خواستار مجازات کشورهای ائتلاف سعودی هستند؛ زیرا این کشور در یمن، دست به جنایت زده‌اند.

«طلعت الشرجبی» سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن هم چند روز پیش گفت: «سازمان ملل درباره قربانیان سوءتغذیه حرف می‌زند بی‌آنکه برای متوقف کردن این فاجعه انسانی قدمی بردارد.»

سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن اضافه کرد: «یونیسف از ۱۱ هزار کودک کشته و زخمی سخن گفت که یک سوم آن‌ها فقط به دنبال حملات هوایی کشته و زخمی شده بودند. این در حالی است که آمار و ارقام ما نشان می‌دهد ۹۰۰۰ کودک در پی حملات هوایی مستقیم کشته و زخمی شده‌اند.»

او ادامه داد: «سازمان‌های وابسته به سازمان ملل همواره فرار می‌کنند و از علت مستقیم این فاجعه انسانی در یمن نه سخن می‌گویند و نه کشورهای متجاوز را مسئول می‌دانند. سازمان ملل عربستان را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده و برای فرار از مجازات با این کشور همکاری کرده است و [از طرف دیگر،] بهانه فرار از مجازات را تقویت کرده است.»

الشربجی در پایان افزود: «ما از بیش از ۱۲۰ هزار شهید و زخمی به دنبال تعرض [به خاک یمن] و محاصره سخن می‌گوییم حال آنکه سازمان ملل سعی دارد افکار عمومی را با کم کردن آمار و ارقام گمراه کند. ما با برخی سازمان‌های حقوقی و فعالان خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنیم تا آمار حقیقی شهدا، مجروحان و قربانیان تجاوز [به خاک یمن] را به اطلاع آن‌ها برسانیم.»

این در حالی است که «کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گفت که ۱۱ هزار کودک یمنی کشته و زخمی شده‌اند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا