بین الملل

«ولادیمیر پوتین» به چین می‌رود

منابع آگاه اعلام کردند که رییس‌جمهور روسیه تصمیم دارد در هفته‌های آینده به چین سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه قصد دارد در اواسط ماه «مه» برای دیدار با «شی جین‌پینگ‌» رییس‌جمهور چین به پکن سفر کند.

به گفته منابع رویترز، دیدار روسای جمهور روسیه و چین در پکن پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده شی جین‌پینگ به اروپا انجام خواهد شد.

به نوشته رویترز، کاخ کرملین از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرد و وزارت خارجه چین نیز فعلاً به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

سفر پوتین نخستین سفر او پس از دوره جدید ریاست‌جمهوری روسیه است؛ این سفر قرار است پس از مراسم تحلیف پوتین در ۷ مه انجام شود.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دیروز دوشنبه اعلام کرد با شمارش ۱۰۰ درصد آرا «ولادیمیر پوتین» با کسب ۸۷.۲۸ درصد آرا پیروز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد. و «نیکولای خاریتونوف» معاون حزب کمونیست روسیه ۴.۳۱ درصد، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دوماً با ۳.۲۰ درصد، «ولادیسلاو داوانکوف» ا ز حزب «شخصیت‌های جدید»، ۳.۸۵ درصد آرا را به دست آورده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شد و تا دیروز (یکشنبه) ادامه داشت. این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود که فرایند اخذ رأی طی ۳ روز انجام می‌شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا