بین الملل

ولودین: آمریکا باید غرامت انفجار نورد استریم را بپردازد

رئیس دومای روسیه می گوید باید تحقیقات بین المللی درباره انفجار خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس دومای روسیه می گوید آمریکا به دلیل نقش داشتن در انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم مرتکب اقدام تروریستی شده است.

در پی انتشار گزارش های رسانه ای درباره نقش مستقیم آمریکا در انفجارهای نورداستریم، «و یاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل نقشی که در انفجارهای خطوط لوله گازی روسیه داشته است، یک تروریست است.

رئیس دومای روسیه با استناد به این گزارش تاکید کرد که که این گزارش باید مبنایی برای تحقیقات بین المللی برای برابر عدالت قرار دادن بایدن و همدستان وی شود.

ولودین همچنین افزود که آمریکا باید به کشورهای آسیب دیده از این حمله تروریستی غرامت بپردازد.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا