بین الملل

پارلمان تونس جرم‌انگاری سازش با رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند


نمایندگان تونسی در حال بررسی پیشنهادی هستند که هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم تلقی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان تونس اعلام کرد که نمایندگان عضو کمیسیون حقوق و آزادی‌های این پارلمان در حال بررسی پیشنهاد جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، این کمیسیون در حال مطالعه اولیه این قانون در ارتباط با اهمیت آن برای مردم تونس و حمایت بی قید و شرط از موضوع فلسطین هستند.

در آگوست ۲۰۲۲ نیز وزارت تجارت و توسعه صادرات تونس در واکنش به برخی گزارش‌ها از مبادلات تجاری با رژیم اسرائیل اعلام کرد که به مفاد تحریم این رژیم طبق اصول اتحادیه عرب پایبند است.

کشور تونس از زمان جنگ سال ۱۹۴۸ میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، این رژیم را تحت تحریم قرار داده است.

با این حال برخی وبگاههای خبری و جریان‌های رسانه‌ای صهیونیستی، هر از چندگاهی اقدام به پخش شایعه احتمال عادی‌سازی روابط میان تونس و رژیم صهیونیستی می‌کنند.

در این راستا روزنامه عبری «اسرائیل هیوم»، در ۱۸ خرداد سال گذشته مدعی شد که دولت تونس و رژیم صهیونیستی در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. این روزنامه صهیونیستی در گزارش خود ادعا کرد که گفت‌و‌گوهای دیپلماتیکی میان تونس و تل‌آویو درباره همگرایی احتمالی در جریان است.

پس از ادعای این روزنامه صهیونیستی وزارت خارجه تونس نیز در بیانیه‌ای به این شایعات پاسخ داد و اعلام کرد که اینگونه خبرها هیچ پایه و اساسی ندارند و تونس در فکر عادی‌سازی با اسرائیل نیست.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا