بین الملل

پارلمان عراق بیرون راندن نظامیان آمریکایی از کشور را پیگیری کند

یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون:

ائتلاف دولت قانون عراق خواهان پیگیری و عملیاتی شدن مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر بیرون راندن نظامیان خارجی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «سعد المطلبی» یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی تاکید کرد: تجاوز اخیر آمریکا علیه مواضع نیروهای حشد شعبی در استان الانبار نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: پارلمان عراق بعد از این تجاوز باید مساله بیرون راندن نظامیان خارجی از کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و عملیاتی کند.

محمود الحیانی عضو ائتلاف فتح عراق نیز روز گذشته اعلام کرد که حمله آمریکا به منطقه‌های «القائم» و «عکاشات» بازشدن برخی گذرگاه‌ها برای ورود تروریست‌های داعش به منطقه‌های غربی عراق را در پی داشته است.

الحیانی گفت: ورود گروه‌های تروریستی به منطقه «۱۶۰» بسیار خطرناک است و اظهارات مقامات آمریکایی پیش از حمله به ورود این گروه‌ها اشاره داشت. هدف آمریکا از حمله به خاک عراق متزلزل ساختن اوضاع پایدار امنیتی آن است.

وی ادامه داد: خطر فعال‌شدن این گروه‌ها تنها شامل منطقه‌های غربی نمی‌شود، بلکه این موضوع روی تمامی منطقه‌های عراق تاثیر می‌گذارد.پیروزی‌های حشد شعبی در مبارزه با گروه تروریستی داعش، اثر بزرگی را در میدان نبرد علیه این دست گروه‌ها بر جای گذاشت.

گفتنی است چند شب پیش آمریکا سلسله حمله‌هایی را علیه عراق و سوریه به انجام رساند و مدعی شد که این حمله‌ها در پاسخ به کشته و زخمی‌شدن برخی نظامیان این کشور در خاک اردن به انجام رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا