بین الملل

پاسخ دندان شکن بغداد به اظهارات میلر علیه حشد شعبی عراق

وزارت خارجه عراق به ادعاهای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه حشد شعبی پاسخ دندان شکنی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، وزارت امور خارجه عراق چند روز پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا ادعاهایی علیه حشد شعبی عراق مطرح کرد، حمایت تمام قدی از حشد شعبی به عمل آورد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای تاکید کرد: حشد شعبی یک نهاد امنیتی عراقی است که به دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق پایبند است. وزارت خارجه عراق اظهارات متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه نیروهای حشد شعبی را مسئول اقدامات مربوط به نقض امنیت در عراق معرفی کرده بود، حاوی اطلاعات نادرست می داند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: ما تاکید داریم که حشد شعبی یک نهاد امنیتی عراقی است که کاملاً تابع قوانین کشور است و به دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح پایبند بوده و با آن همکاری می‌کند و تمامی تلاش خود را برای دستیابی به امنیت و ثبات در کشور مطابق با چارچوب‌های قانونی مشخص به کار می‌گیرد.

وزارت خارجه عراق بیان کرد: حملات و تعرضاتی که به برخی از رستوران‌ها انجام شد از سوی گروه‌های قانون شکنان انجام شد که آنها به هیچ وجه نماینده حشد شعبی عراق نیستند و کسانی که در این حوادث دخیل بوده‌اند، مشمول مجازات‌های اداری و انضباطی مناسب هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا