بین الملل

پایان جولان جنگنده های اسرائیلی بر فراز لبنان

مرور ۱۰ خبر جالب رسانه‌های جهان؛

موفقیت حزب‌الله لبنان در جلوگیری از پرواز آزادانه جنگنده‌های اف ۱۶ رژیم صهیونیستی بر فراز این کشور، نگرانی جدیدی نسبت به تغییر معادلات بازدارنده منطقه برای تل آویو ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بررسی تحولات سیاسی و نظامی منطقه به نکات قابل توجهی بر می‌خوریم که روزانه تلاش می‌کنیم جالب‌ترین آنها را در این گزارش منتشر کنیم.

۱- هوشبرگ نویسنده اسرائیلی با اشاره به اقدام دولت مالدیو در ممنوع کردن ورود صهیونیست‌ها به این کشور، تصریح کرد که همچنان اخبار بد بیشتری در انتظار تل آویو است.

۲- برخی از کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و عقیده از جمله فرانسه، طی ماه‌های اخیر برافراشتن پرچم فلسطین را یک اقدام ضد امنیتی قلمداد کرده و به مخالفت خود با این اقدام ادامه می دهند. این روند به تازگی به برخی رژیم‌های عربی نیز منتقل شده است.

۳- نیویورک تایمز به نقل از سرویس‌های اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که امکان آزادی دیگر گروگان‌های اسرائیلی در غزه با عملیات نظامی وجود ندارد و این اسرا باید با آتش بس آزاد شوند.

۴- شهادت یک کودک فلسطینی در حالی که لقمه غذا در دهان دارد، به یکی از پربازدیدترین تصاویر مربوط به جنایات صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات در غزه تبدیل شده است.

۵- تصاویر شادی فلسطینیان غزه به علت استعفای بنی گانتس عضو شورای جنگی رژیم صهیونیستی در شبکه فضای مجازی ترند شده است.

۶- حامیان فلسطین در سیدنی به ساختمان سفارت آمریکا در این شهر حمله کرده و آرم حماس را بر روی شیشه‌های آن کشیدند.

۷- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی غیرمتعارف در صفحه مجازی ایکس خود اقدام به توهین به نخست وزیر اسپانیا و معاون وی کرده است و تصاویر آنها را در حالی که تخم مرغ روی سرشان پرتاب کرده‌اند، فوتوشاپ کرده است. اسپانیا به تازگی در کنار کشورهایی نظیر نروژ و ایرلند، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته است.

پایان جولان جنگنده های اسرائیلی بر فراز لبنان

۸- موفقیت سامانه‌های ضد هوایی حزب الله در جلوگیری از تحرکات آزادانه جنگنده‌های اف ۱۶ رژیم صهیونیستی که برای دومین بار طی سه روز گذشته دنبال شد، بر عمق نگرانی‌های این رژیم نسبت به تغییر معادلات بازدارنده منطقه افزوده است.

۹ -یک مار پیتون یک زن ۴۵ ساله را در اندونزی بلعید. ۴ روز بعد از مفقود شدن این زن، اهالی منطقه سولاویزی اندونزی این مار ۵ متری را پیدا کردند که شکمش باد کرده بود و با کشتن وی مشخص شد که این پیتون ۵ متری، زن مفقود شده را بلعیده است.

پایان جولان جنگنده های اسرائیلی بر فراز لبنان

۱۰- در حالی که اقدام جنجالی عربستان در ممنوع کردن شعارهای ضد صهیونیستی در مراسم حج، باعث خشم امت اسلام شده است، سلمان الدوسری وزیر اطلاع رسانی عربستان برای مهار این عصبانیت با وائل الدحدوح خبرنگار الجزیره در غزه که تعدادی از اعضای خانواده خود در این حمله را از دست داده و در ماه‌های اول جنگ به حرفه خبرنگاری در این منطقه اشتغال داشت، دیدار کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا