بین الملل

پایان کار غول ۳ میلیون دلاری رژیم صهیونیستی

جنبش حماس با خمپاره ارزان قیمت «یاسین ۱۰۵» موفق شد غول ۳ میلیون دلاری ارتش رژیم صهیونیستی را از کار بیندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نفربر زرهی «نمر» یکی از مهم‌ترین خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی است که ارتش تل‌آویو آن را انقلابی در دنیای نفربرهای نظامی و زرهی نامیده بود و در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار از آن رونمایی کرد.

هزینه ساخت هر فروند از این نفربرها بالغ بر ۳ میلیون دلار است که بر اساس ساختار کلی تانک مرکاوا تولید می‌شود و امکان نقل و انتقال ۱۲ نظامی اسرائیلی در قسمت عقب و ۳ نظامی در کابین جلویی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نفربر مذکور مجهز به توپخانه و سیستم پرتاب بمب دستی و بمب دودزا است و می تواند دو فروند موشک نیز شلیک کند.

ارزیابی‌های موجود نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در حال حاضر بالغ بر ۲۹۰ فروند از این نفربرها در اختیار دارد که گرچه نیروهای پیاده ارتش تاکنون با خاطری نسبتا آسوده از آن استفاده می کردند، اما در آینده استفاده از آن به کابوس عناصر نظامی اطلاعاتی تبدیل خواهد شد.

نکته جالب‌تر اینکه گردان‌های عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس موفق شدند این نفربر را با خمپاره یاسین ۱۰۵ منهدم کنند که سلاحی بسیار ارزان قیمت است. پیش از این نیز یاسین ۱۰۵ یک فروند نفربر زرهی دشمن را در اواسط ژانویه گذشته منهدم کرده بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا