بین الملل

پسکوف: تلاش ها برای مذاکره با آمریکا، ناتو و اروپا شکست خورد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده مذاکره با آمریکا است ولی تلاش‌ها برای مذاکره با آمریکا، ناتو و سازمان امنیت و همکاری ناتو شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز جمعه در نشستی خبری گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده مذاکره با آمریکا است ولی تلاش‌ها برای مذاکره با آمریکا، ناتو و سازمان امنیت و همکاری ناتو شکست خورد.

بر اساس این گزارش، پسکوف در ادامه افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مذاکره با روسیه را تنها پس از خروج پوتین از اوکراین امکانپذیر می‌داند، اما این امر غیرممکن است و عملیات ویژه روسیه در اوکراین همچنان ادامه دارد.

سخنگوی کرملین تصریح کرد: راه دیپلماسی برای حل و فصل اوضاع در اوکراین ارجح است. آمریکا همچنان از به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر اراضی الحاقی اجتناب می‌کند و این مسئله، جستجوی زمینه مشترک برای مذاکره را با مشکل مواجه می‌کند.

پسکوف همچنین در واکنش به اظهارات مقامات ارشد روس درباره تلاش مسکو برای برگزاری دیدار بین اردوغان و بشار اشد گفت: امکان مذاکره بین بشار اسد و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور سوریه و ترکیه به صورت بالقوه وجود دارد. این دیدار به نفع ثبات است و روسیه آماده مشارکت برای تدارک آن است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا