بین الملل

پس از سقوط کابل، فعالیت های تروریستی در پاکستان افزایش یافته است

وزیر خارجه پاکستان:

«بلاول بوتو زرداری» گفت که کشورش آماده همکاری با جامعه جهانی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که کشورش با جامعه جهانی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته، همکاری و بر مقابله با تروریسم تمرکز می‌کند.

بر اساس این گزارش، «بلاول بوتو زرداری» در مصاحبه با الجزیره ادامه داد: پس از سقوط کابل به دست طالبان، فعالیت‌های تروریستی در پاکستان افزایش پیدا کرده است.

این اظهارات زرداری در حالی است که او اخیراً با اشاره به حملات طالبان پاکستان نسبت به «اقدام مستقیم علیه تروریسم فرامرزی» هشدار داده و گفته بود که کشورش ممکن است در راهبرد خود برای برخورد با طالبان افغانستان تجدیدنظر کند.

وزیر خارجه پاکستان تأکید کرد: نه تنها پاکستان بلکه دیگر کشورهای جهان نیز باید با طالبان در افغانستان تعامل کنند. ما نمی‌توانیم طالبان را نادیده بگیریم، آنها بخشی از واقعیت‌ها هستند. اما در مورد نحوه تعامل ما، به خصوص در ارتباط با مسئله طالبان پاکستان و توقعات ما از این گروه شاید بتوان تجدیدنظر کرد. اما نمی‌توانیم تعامل را به طور کامل کنار بگذاریم.

زرداری همچنین اعلام که طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی «پناهگاه های امن» برای خود پیدا کرده و حملات به سربازان و غیرنظامیان پاکستانی را افزایش داده‌اند. وی از دولت طالبان در افغانستان خواست تا از انجام حملات برون مرزی و تحریک بیشتر طالبان پاکستان جلوگیری کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا