بین الملل

پلیس انگلیس سوناک را به دلیل نبستن کمربند ایمنی جریمه کرد

بعد از انتشار ویدئویی تبلیغاتی از “ریشی سوناک”، نخست وزیر انگلیس در اینستاگرام که وی را روی صندلی عقب یک خوروی در حال حرکت بدون کمربند ایمنی نشان می‌داد، سوناک مجبور به عذرخواهی شده و اعلام کرد که جریمه آن را پردخت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، “ریشی سوناک”، نخست وزیر بریتانیا به دلیل رانندگی بدون کمربند ایمنی جریمه شد. پلیس منطقه لنکاوی اعلام کرد که پس از انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی از فردی که در خودرویی بدون کمربند ایمنی است، به این مرد 42 ساله از لندن اطلاعیه‌ای برای جریمه صادر کرده است.

این جنجال در مورد کلیپی در شبکه های اجتماعی است که مستقیماً در کانال اینستاگرام سوناک توزیع شده است . نخست وزیر در سفر خود در لنکاوی، اقدامات خود را برای یکسان کردن شرایط زندگی در شمال انگلستان که از نظر اقتصادی محروم است تبلیغ می کند و می توان وی را در صندلی عقب یک ماشین در حال حرکت در حالی که کمربند نبسته است دید. انتقادها از این سواری بدون کمربند ایمنی نخست وزیر انگلیس به سرعت افزایش یافت.

“سوناک” از طریق سخنگوی خود عذرخواهی کرد و گفت که برای ضبط ویدیو فقط کمربند ایمنی را برای مدت کوتاهی برداشته و قبول کرده که اشتباه بوده است. نخست وزیر معتقد است که همه باید کمربند ایمنی ببندند.

زیر پا گذاشتن کمربند ایمنی در بریتانیا می تواند جریمه ای بین 100 تا 500 پوند (حدود 570 یورو) داشته باشد. پس از تصمیم پلیس، سخنگوی دولت بلافاصله عصر جمعه اعلام کرد که سوناک این جریمه را پرداخت خواهد کرد. به گفته این سخنگو سوناک اشتباه خود را کاملاً می پذیرد.

این دومین باری است که عموم مردم می‌دانند که از سوناک خواسته می‌شود تا برای یک جرم هزینه کند: نخست‌وزیر در جریان همه‌گیری کرونا و در به اصطلاح رسوایی نقض قواعد کرونایی در داونینگ استریت موسوم به پارتی گیت هم درگیر بود و در آن زمان هم به عنوان وزیر دارایی در زمان نخست‌وزیر سابق بوریس جانسون به دلیل تخلف از اقدامات کرونا جریمه شده است.

عادات سفر سوناک پیش از این هم پس از آن که نخست وزیر در چند روز گذشته چندین بار از یک جت شخصی برای پروازهای کوتاه 30 تا 40 دقیقه‌ای استفاده کرده بود، سر و صدا ایجاد کرده بود. آنجلا راینر، معاون رهبر حزب کارگر مخالف، این انتقاد را وارد کرد که استفاده از این هواپیما باعث هزینه‌های زیادی برای محیط زیست و مالیات دهندگان می‌شود. با این حال، یک سخنگوی دولت تاکید کرد که سوناک شیوه حمل و نقل خود را بر اساس اینکه چگونه می‌تواند بهترین استفاده را از زمان خود برای رفت و آمد در کل بریتانیا داشته باشد انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا