بین الملل

پنتاگون نسبت به موفقیت برنامه روسیه برای افزایش نیروهای ارتش تردید دارد

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت، دولت آمریکا فکر نمی کند تلاش اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای افزایش تعداد نظامیان ارتش کشورش به بیش از ۱۳۰۰۰۰ سرباز عملی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چند روز پیش حکمی را با هدف افزایش تعداد پرسنل رزمی ارتش کشورش از ۱.۹ میلیون به ۲.۰۴ میلیون از ابتدای سال آینده میلادی امضا کرد.
با این حال به گزارش پایگاه هیل، مقام دفاعی ارشد آمریکا مدعی شد: “بعید است که پوتین در این زمینه موفق شود، زیرا روسیه به صورت تاریخی اهدافش در زمینه پرسنل و نیرو را برآورده نکرده است.”
وی افزود که قبل از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، این کشور “احتمالا  ۱۵۰,۰۰۰ نیرو کمتر از هدف میلیونی خود در زمینه پرسنل ارتش داشت” و تلاش می کرد با حذف شروط مربوط به حداکثر سن برای جذب نیروهای جدید و استخدام زندانیان، وضعیت استخدام نیروی خود را گسترش دهد.
این مقام در ادعاهای خود گفت: “بسیاری از این نیروهای جدید به عنوان نیروهای مسن‌تر، نامناسب و بد آموزش دیده، در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین آنچه همه اینها به ما نشان می دهد این است که هر پرسنل اضافی که روسیه بتواند تا پایان سال جذب کند، در واقع نمی‌تواند قدرت رزمی کلی روسیه را افزایش دهد.”
هم روسیه و هم اوکراین در جنگ خود که با ورود به ماه هفتمش به بن بست نزدیک شده است، تلاش کرده اند پیشرفت چشمگیری داشته باشند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا