بین الملل

پهپاد اوکراینی در جنوب‌غربی روسیه سرنگون شد

در ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بامداد امروز نیز یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در جنوب‌غربی این کشور رهگیری و سرنگون شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور بامداد امروز دوشنبه یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در استان «اسمولنسک» در جنوب‌غربی روسیه رهگیری و سرنگون کرد.

دیروز یکشنبه «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو از حملات پهپادی گسترده ارتش اوکراین به این شهر خبر داد.

وی دراین‌باره گفت: سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه حمله پهپادی گسترده ارتش اوکراین که در حال حرکت به سمت پایتخت بودند، دفع کردند. به گفته شهردار مسکو این پهپادها در نزدیکی شهر «نارو – فومینسک» و منطقه شهری «اودینتسوفکسی» سرنگون شدند.

سوبیانین همچنین افزود سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه چند پهپاد را بر فراز مناطق بریانسک، تولیا و کالوگا رهگیری و منهدم کردند. وی همچنین گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه، سقوط لاشه این پهپادها تلفات جانی و خسارات جدی در پی نداشته است.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۱۱ پهپاد را بر فراز مناطق مسکو، تولا، کالوگا، و بریانسک رهگیری و منهدم کرد.

در همین مقامات اوکراینی روز شنبه اعلام کردند که در پی شلیک بیش از ۷۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین روسیه در شبانه روز گذشته به کی یف، حداقل ۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، این موضوع به عنوان بزرگ ترین حمله هواپیماهای بدون سرنشین مسکو به کی یف از ابتدای عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین گزارش شده است. این مجموعه از حملات پهپادی در ساعات اولیه امروز شنبه آغاز و هشدار حمله هوایی نیز ۶ ساعت به طول انجامید. «ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف در این ارتباط گفت که در این حمله ۵ نفر زخمی شدند و به ساختمان های شهر هم آسیب رسید.

وزارت دفاع روسیه پیشتر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که ارتش اوکراین با استفاده از ۱۷ پهپاد قصد حملاتی علیه مواضع روسیه در شبه‌جزیره کریمه و دریای سیاه داشت، اما پدافند هوایی ارتش روسیه همه این پهپادها منهدم یا رهگیری کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود که «صبح روز ۷ نوامبر، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از ۱۷ هواپیمای بدون سرنشین به اهدافی در خاک روسیه دفع شد. پدافند هوایی ارتش روسیه ۹ پهپاد را منهدم و ۸ پهپاد دیگر را رهگیری و کنترل آنها را به‌دست گرفت.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا