بین الملل

پوتین: جهان به نقطه بی بازگشت نزدیک شده/ روسیه را فریب دادند

ولادیمر پوتین تأکید کرد که روسیه هیچ قصدی برای حمله به اوکراین نداشت و تلاش می‌کرد این مسئله را با گفت‌وگو حل کند، اما غرب همه پیشنهادهای مسکو را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با وزیر خارجه و کارکنان وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که جهان خیلی سریع در حال تغییر است و نه در حوزه سیاست و نه در حوزه اقتصاد به آنچه قبلاً بوده باز نخواهد گشت.

وی با بیان اینکه «برقراری اصول چندقطبی در امور بین‌الملل به ما امکان می‌دهد تا پیچیده‌ترین مشکلات را با هم حل و فصل کنیم» افزود: خودخواهی و تکبر کشورهای غربی به وضعیت فعلی منجر شده است؛ جهان به نقطه بی بازگشت نزدیک شده است. تلاش های ایالات متحده برای حفظ موقعیت امپراتوری خود به هر وسیله ممکن تنها این کشور را به سمت انحطاط می کشاند.

پوتین همچنین گفت که به سرعت مشخص شد که طرح غرب برای تضمین امنیت در جهان عملاً کارساز نیست. پایه های یک نظم جهانی چند قطبی بر اساس واقعیت جدید در حال شکل گیری است.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به آغاز جنگ اوکراین گفت: روسیه که خواهان حل و فصل بحران اوکراین بود، فریب داده شد و گول خورد. روسیه امیدوار بود که درگیری اوکراین به طور مسالمت آمیز حل و فصل شود، اما همه پیشنهادات ما رد شد.

وی همچنین افزود: بحران اوکراین درگیری بین دو کشور نیست، ریشه درگیری نتیجه سیاست های تهاجمی غرب است. دیپلماسی ناتو این است که یک کشور را مقصر جلوه دهد و تمام قدرتش را روی آن متمرکز کند

پوتین گزارش ها مبنی بر قصد روسیه برای حمله به اروپا را رد کرد و در این زمینه گفت: این کاملاً مزخرف و توجیهی برای مسابقه تسلیحاتی است، خطری از جانب روسیه متوجه اروپا نیست، بلکه از سوی ایالات متحده است.

وی در ادامه با اشاره به قصد آمریکا و کشورهای غربی برای تصرف دارایی‌های خارجه روسیه گفت: سرقت دارایی های روسیه در غرب بدون مجازات نخواهد ماند. بی اعتمادی به ارزهای غربی در حال افزایش است. جهان می‌داند که هر کسی می‌تواند در صف بعدی تصرف دارایی‌های دولتی در غرب باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا