بین الملل

پوتین: نباید لیبی به مکانی برای درگیری قدرت‌های دیگر تبدیل شود

رئیس جمهور روسیه با حمایت از برقراری ثبات و آرامش در لیبی خواهان برگزاری هرچه سریع‌‎تر انتخابات سراسری در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشست سران روسیه – آفریقا عصر دیروز در شهر « سن پترزبورگ» به کار خود پایان داد. در حاشیه این نشست رئیس جمهور روسیه با شماری از رهبران کشورهای آفریقایی از جمله «محمد منفی » رئیس شورای ریاستی لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار « ولادیمیر پوتین» به رئیس شورای ریاستی لیبی گفت: روسیه از برقراری ثبات و آرامش در لیبی حمایت می‌کند و خواهان برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور است.

بر اساس بیانیه دفتر شورای ریاستی لیبی، در جریان دیدار محمد منفی با پوتین ، دو طرف بر اصلاح ساختار شورای امنیت، فعال سازی پروژه‌های مشترک راکد و گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

به نوشته پایگاه خبری الوسط لیبیا، رئیس شورای ریاستی لیبی با تاکید بر اهمیت نشست سران روسیه – آفریقا گفت: این نشست می‌تواند به ایجاد ثبات در آفریقا و امنیت غذایی در جهان کمک کند البته ما در صدد ایجاد کمیته مشترکی میان لیبی و روسیه هستیم تا در سایه آن شاهد رشد همکاری‌های دو جانبه باشیم.

وی با پرداختن به تحولات داخلی لیبی گفت: شورای ریاستی یک برنامه جامع برای دست یابی به ثبات در لیبی دارد و برای اجرایی شدن آن  با « عبدالله بیتالی» رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در طرابلس همکاری می‌کند البته ما برای تداوم روند آشتی ملی در کشورمان نیازمند حمایت شورای امنیت و اتحادیه آفریقا هستیم.

 رئیس جمهور روسیه در نشست سن پترزبورگ با تاکید بر اهمیت وحدت ملی در لیبی گفت: مهم این است که وحدت ملی به طور حقیقی در لیبی حاکم شود تا این کشور به میدانی برای رویارویی قدرت‌های دیگر تبدیل نشود.

پوتین تصریح کرد: کرملین مشکلات و موانع موجود در این مسیر را می‌داند لذا تمام تلاش خود را برای ایفای نقش مثبت و سازنده برای همکاری لیبیایی‌ها به کار می‌گیرد.

محمد منفی نیز در نشست سران روسیه – آفریقا گفت: شورای ریاستی از روسیه ، رهبران آفریقا و دیگر بازیگران انتظار دارد، هرچه سریع تر و بدون هیچ گونه قید و شرطی نظامیان و مزدوران بیگانه را  از لیبی خارج کنند.

به نوشته رسانه‌های لیبیایی، شماری از نظامیان ترکیه، شبه نظامیان وابسته به گروه روسی واگنر، مزدورانی از سودان، چاد و ….. در لیبی حضور دارند.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا