بین الملل

چاووش‌اوغلو: روسیه و اوکراین در حال تدارک «یک حمله بزرگ» هستند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که روسیه و اوکراین در حال ارسال نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر به مناطق درگیری و تدارک یک حمله بزرگ هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به تقویت نیروهای نظامی روسیه و اوکراین در منطقه درگیری، گفت که این دو کشور برای انجام یک حمله بزرگ آماده می‌شوند.

بر اساس این گزارش، «مولود چاووش اوغلو» در جریان شرکت در برنامه‌ای در شبکه تلویزیونی محلی «A Haber» گفت که روسیه و اوکراین در حال ارسال نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر به مناطق درگیری هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها به اوکراین تسلیحات سنگین به ویژه تانک دادند، بنابراین اوکراین در حال آماده شدن برای تلاش برای بازپس‌گیری اراضی خود است. روسیه نیز می‌گوید که همه‌پرسی برگزار کرده و این منطقه اکنون متعلق به مسکو است. بنابراین به نظر می‌رسد که نبردهای جدی در پیش است و ما این را با تدارکات می‌بینیم.

اوغلو توضیح داد که پیامدهای این درگیری بر همه تأثیر منفی خواهد گذاشت و همه تأثیر تشدید درگیری را احساس خواهند کرد و این امر اجتناب ناپذیر است.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش تمایلی به تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین ندارد، ابراز امیدواری کرد که دو طرف متوجه شوند که در جنگ هیچ برنده‌ای وجود ندارد. وی همچنین بر لزوم بازگشت روسیه و اوکراین به میز مذاکره تاکید کرد.

مولود چاووش اوغلو با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ریزی برای سفر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به مسکو و آنکارا وجود ندارد، گفت که رئیس‌جمهور ترکیه با همتایان روس و اوکراینی خود تماس تلفنی داشته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا