بین الملل

چاووش اوغلو: ترکیه امید صلح برای جنگ روسیه و اوکراین است


وزیر امور خارجه ترکیه در پیامی توییتری نوشت که این کشور امید صلح برای جنگ روسیه و اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه شنبه گفت که ترکیه توانست با سازمان ملل توافق انتقال غلات از طریق دریای سیاه را به سرانجام رسانده و مانع از بروز بحران جهانی غذا شود.

وی که این سخنان را در صفحه شخصی خود در توییتر مطرح می‌کرد، به تلاش‌های آنکارا از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین با هدف آتش‌بس اشاره کرد و نوشت: «ترکیه امید صلح برای جنگ روسیه و اوکراین است».

چاووش اوغلو گفت: «پس از آنکه ترکیه توانست نخستین نشست میان وزیران خارجه روسیه و اوکراین را در آنتالیا برگزار کند، توانست نشست دیگری را در استانبول با حضور هیئت‌های دو طرف برگزار کند».

وزیر خارجه ترکیه همچنین به نقش این کشور در دست یابی به توافقی در خصوص تبادل اسیران میان روسیه و اوکراین نیز اشاره کرد.

چاووش اوغلو در پایان پیام توییتری خود بار دیگر بر پایبندی آنکارا به اجرای تمامی بندهای توافق مونترو در خصوص گذرگاه‌های دریایی تاکید کرد. 

جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا با تمام امکانات خود در حال حمایت و پشتیبانی از کی‌یف هستند. آمریکا بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار تسلیحات از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۳.۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده‌ است؛ با این حال، معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است کشورش به ۱۰ برابر این کمک‌ها برای پایان دادن به «تجاوز روسیه» در سال جاری نیاز دارد.

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا