بین الملل

ژنرال اسرائیلی: جنگ غزه فقط برای حفظ منافع نتانیاهو است

یک ژنرال بازنشسته صهیونیست با اعتراف به اینکه این رژیم به هیچ یک از اهداف خود در جنگ علیه غزه نرسیده گفت که دلیل جنگ در نوار غزه فقط حفظ منافع نتانیاهو است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسحاق بریک ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با اعتراف به اینکه این رژیم به هیچ یک از اهداف خود در جنگ علیه غزه نرسیده، تصریح کرد که این جنگ فقط به خاطر منافع بنیامین نتانیاهو ادامه دارد.

این ژنرال بازنشسته رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت که قدرت و توان ارتش را طی 20 سال کاهش دادیم تا جایی که قادر به پیروزی بر حماس نیست.

بریک با اشاره به هلاکت شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در تله‌های انفجاری و کمین‌های مستحکم مقاومت اظهار داشت آنچه در رفح در جریان است، مایه ننگ است، زیرا ما در حال مبارزه با آن‌ها نیستیم، بلکه آن‌ها در حال بمب‌گذاری راه‌ها هستند و ما کشته می‌شویم.

در ادامه انتقادات مسئولان و محافل صهیونیستی از عملکرد ارتش و کابینه این رژیم در جنگ غزه، «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر دیروز اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر با یک بحران شدید مواجه است که هنوز به پایان نرسیده و خطرناک‌ترین بحران آن به شمار می‌رود.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: کسانی که مسئول شکست در 7 اکتبر هستند و یک جنگ شکست خورده را در غزه مدیریت می‌کنند، صلاحیت اداره اسرائیل و رساندن آن به فصل جدید را ندارند. اگر کابینه شکست خورده اسرائیل به همین حال خود باقی بماند طی ماه‌ها یا هفته‌های آینده عمیقاً در استراتژی «وحدت میادین» که دشمنان اسرائیل اتخاذ کرده‌اند، گرفتار می‌شویم و این در حالی است که اسرائیل در جهان منزوی شده و با دولت آمریکا که تنها کشور متعهد به حمایت همه جانبه از اسرائیل است اختلاف دارد.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا