بین الملل

کاخ سفید از سفر بایدن به عربستان حمایت کرد

در دفاع از منافع آمریکا؛

سخنگوی کاخ سفید ضمن تاکید بر روابط راهبردی واشنگتن با ریاض و با نادیده گرفتن مسئله قتل روزنامه نگار منتقد سعودی توسط حکومت عربستان، سفر آتی «بایدن» به این کشور را به نفع آمریکا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید از سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دیدارش با «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان سعودی که گفته می شود در کشته شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان در استانبول نقشی مستقیم دارد، دفاع کرد.

«کارن ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید در همین رابطه گفت: سفر به اسراییل و عربستان سعودی، زمانی که انجام شود، در چارچوب دستاوردهایی قابل توجه برای مردم آمریکا در منطقه خاورمیانه خواهد بود.

وی افزود: چنانچه او (بایدن) تشخیص دهد که تعامل با یک رهبر خارجی به نفع ایالات متحده است و چنین تعاملی می تواند نتایجی را به همراه داشته باشد، این کار را انجام خواهد داد.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که عربستان سعودی نزدیک به ۸۰ سال است که شریک راهبردی آمریکا بوده و تردیدی نیست که منافع مهم واشنگتن با این کشور در هم تنیده شده است.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که بایدن سفر خود به سرزمین های اشغالی و عربستان سعودی به عنوان رئیس جمهور آمریکا در ماه جاری میلادی و همزمان با سفرش به آلمان و اسپانیا برای شرکت در اجلاس «گروه هفت» (جی۷) و ناتو انجام خواهد داد. برخی گمانه زنی ها نیز حاکی از آن است که این سفر به ماه جولای موکول شده است.

سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: مردم می پرسند که آیا این سفر به تعویق افتاده است یا خیر. رئیس جمهور خودش گفت که بازدیدی قرار است انجام شود، اما به تعویق نیفتاده است.

پیشتر منابع خبری آمریکایی از به تعویق افتادن سفر بایدن به اراضی اشغالی و عربستان سعودی خبر داده بودند. قرار بود سفر بایدن به منطقه در روز ۲۳ ژوئن (دوم تیر ماه) انجام شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا