بین الملل

کارشناس اسرائیلی: تلاش رام الله برای تسلط بر جنین، با شکست مواجه می‌شود


کارشناس مسائل فلسطین در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی بر این باور است که آنچه تشکیلات خودگردان فلسطین در اردوگاه جنین انجام می‌دهد تا بتواند مجددا کنترل آن را در دست گیرد، تلاش مذبوحانه است که راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عملیات شهادت‌طلبانه یک جوان فلسطینی که دو روز پیش در تل‌آویو پایتخت رژیم موقت صهیونیستی صورت گرفت، سبب نگرانی سران این رژیم شده است و کارشناسان آن را اوج تنش امنیتی می‌دانند.

حیزی سیمانتوف کارشناس مسائل فلسطین در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با اشاره به این تنش و ناکامی صهیونیستها در مهار آن، گزارش داد، آنچه تشکیلات خودگردان فلسطین در اردوگاه جنین انجام می‌دهد تا بتواند مجددا کنترل آن را در دست گیرد، تلاش مذبوحانه است که راه به جایی نخواهد برد.

یکی از انتقادات شدید گروههای فلسطینی به تشکیلات خودگردان، هماهنگی امنیتی کامل این تشکیلات با تل‌آویو در امور کرانه باختری است. جهاد اسلامی اخیرا در نشست گروههای فلسطینی در مصر شرکت نکرد و اعلام کرد تا تشکیلات خودگردان عناصر این گروه مقاومت در کرانه باختری را آزاد نکند، در اجلاس گروههای فلسطینی شرکت نمی‌کند. 

به گزارش این شبکه، در پی این عملیات، نیروهای ارتش و شاباک رژیم صهیونیستی یک گروه وابسته به مقاومت را در منطقه «عرابه» در نزدیکی جنین بازداشت کردند. صهیونیستها مطابق معمول ادعا کردند که این افراد قصد داشتند علیه آنان دست به عملیات بزنند.

منابع امنیتی صهیونیست با بیان اینکه فرمانده این گروه، «نایف ابو صویص» (۲۶ ساله) نام دارد که ساکن جنین است، ادعا کردند که در عملیات علیه ارتش این رژیم هم مشارکت داشته است. بازداشت این افراد، کمتر از ۲۴ ساعت از عملیات تل آویو صورت گرفت که در جریان آن، «خن امیر» افسر صهیونیست به هلاکت رسید.

این کارشناس صهیونیست با اشاره به اینکه شهروندان فلسطینی در واکنش به هلاکت این صهیونیست، شیرینی پخش کردند، تأکید کرد، این افراد برای تبریک گفتن شهادت «کامل ابوبکر» (مجری عملیات تل آویو) به خیابانها آمدند؛ فردی که پیش از این هم تهدید کرده بود که در تل‌آویو دست به عملیات خواهد زد.

وی با بیان اینکه ابوبکر وابسته به جنبش جهاد اسلامی بوده است، تصریح کرد: این فرد از شش ماه پیش، تحت تعقیب نیروهای ارتش و شاباک بوده است؛ زیرا در عملیات تیراندازی به سمت ارتش مشارکت داشته است.

سیمانتوف با اشاره به اینکه حماس و جهاد اسلامی برای انجام عملیات در تل‌آویو تشویق می‌کنند تا ثابت کنند عملیات صهیونیستها در جنین شکست خورده است، خاطر نشان کرد، حماس و جهاد تأکید دارند که مقاومت فلسطین قادر است در عمق فلسطین اشغالی هم دست به عملیات بزند.

منابع صهیونیستی همچنین نگران وضعیت در کرانه باختری هستند و تأکید دارند که عملیات اخیر در اردوگاه جنین، به منزله تصویر کوچکی از درگیری نظامی گسترده بود که شاید در کرانه باختری صورت گیرد و انتفاضه سوم را در این منطقه از فلسطین رقم بزند.

 تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به جنین که از بامداد دوشنبه (۱۲ تیر) آغاز شده بود، در ساعات پایانی شب سه‌شنبه، (۱۳ تیر) به پایان رسید و رژیم صهیونیستی که با هدف اعلامی ازبین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در اردوگاه جنین، وارد نبرد با نیروهای مقاومت شد، از این منطقه عقب‌نشینی کرد.

«وای نت» وبسایت روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت»،  گزارش کرد، سرویس جاسوسی و نهادهای امنیتی اسرائیلی در هفته اخیر هشدارهایی درباره انفجار وضعیت کرانه باختری دریافت کردند که مربوط به سه حمله‌ای است که در یک روز رخ داد و هزینه آن را باید ارتش این رژیم بپردازد و نیروهای ذخیره بیشتری جذب کند و به تبع آن، میلیون‌ها دلار هزینه بپردازد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ص


آگهی
دکمه بازگشت به بالا