بین الملل

کار روی توافقنامه جامع همکاری میان روسیه- ایران ادامه دارد

کرملین:

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز با تأکید بر قصد مسکو برای توسعه روابط با تهران، اعلام کرد که روسیه و ایران به کار خود در خصوص توافقنامه جامع همکاری دوجانبه ادامه می‌ دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو و تهران به کار خود در خصوص توافقنامه جامع همکاری دوجانبه ادامه می‌ دهند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اضافه کرد که ادامه کار روی توافقنامه جامع همکاری دوجانبه در حالیست که برنامه رویدادهایی خاص ممکن است تغییر کند؛ اما مسکو قصد دارد روابط با تهران را توسعه دهد.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه پیشتر در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تعلیق توافقنامه جامع راهبردی ایران و روسیه در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه بر اساس برنامه در حال انجام است. آنچه به عنوان تعلیق توافقنامه اجرایی همکاری دو کشور در رسانه‌ها ذکر شده، نادرست و نتیجه ترجمه غیردقیق اظهارات مقام‌های روسی است.

پیشتر خبری در خبرگزاری روسی ریانوویستی منتشر شد و در آن در خصوص توافقنامه جامع همکاری میان مسکو و تهران مطلبی منتشر شد. برخی‌ها مدعی شده بودند که این خبر به معنی تعلیق توافقنامه جامع همکاری میان روسیه و ایران است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا