بین الملل

کاهش محبوبیت حزب حاکم انگلیس 

نتایح یک نظرسنجی جدید از کاهش محبوبیت حزب حاکم در این کشور حکایت دارد.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، نتایج نظرسنجی ها از کاهش شدید محبوبیت حزب محافظه کار حاکم در انگلیس خبر می دهند.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه افکارسنجی آپی نیوم (Opinium) درباره دیدگاه مردم انگلیس درخصوص دولت و دولتمردان این کشور نشان می دهد میزان محبوبیت حزب محافظه کار حاکم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

در این نظرسنجی مشخص شد از هر ۱۰ رای‌دهنده انگلیسی فقط چهار نفر از «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار حمایت و اعلام کردند حاضرند در انتخابات سراسری بعدی به این حزب رای بدهند.

بنا به نتایج این نظرسنجی در حال حاضر ۴۱ درصد از کسانیکه در انتخابات ۵ سال پیش به حزب محافظه کار رای دادند، می گویند در انتخابات بعدی به این حزب رای خواهند داد.

نتایج همین نظرسنجی گویای آن است که مردم به همان اندازه که از حزب محافظه کار فاصله گرفته اند، از حزب رقیب آن یعنی حزب کارگر نیز دور شده اند. چهارده درصد از حامیان حزب محافظه کار اعلام کرده اند قصد دارند از حمایت از این حزب دست بردارند و از حزب اصلاحات حمایت کنند. دوازده درصد از حامیان حزب کارگر نیز می گویند قصد دارند همین کار را درباره حزب خودشان انجام دهند.

ریشی سوناک اعلام کرده قرار است انتخابات سراسری بعدی انگلیس در اواخر سال کنونی برگزار شود. تاریخ دقیق انتخابات هنوز اعلام نشده است..

آگهی
دکمه بازگشت به بالا