بین الملل

کرانه باختری در آستانه انتفاضه جدید قرار دارد

منابع عبری:

منابع عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موج عملیات مقاومت در ماه های اخیر در کرانه باختری نشان دهنده وقوع انتفاضه از نوع جدید داست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در ارتش این رژیم اعلام کرد که انتفاضه آینده با انتفاضه اول در سال ۱۹۸۷ و انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ متفاوت خواهد بود و وجه تمایزش تشدید عملیات مقاومت علیه نظامیان اسرائیلی است.

بر اساس اعلام منابع نظامی رژیم صهیونیستی، هر بازداشتی که نظامیان ارتش اسرائیل در کرانه باختری انجام می دهند با عملیات شلیک گلوله و پرتاپ سنگ از سوی فلسطینیان مواجه می شود و عملیات مقاومت در اکثر مناطق کرانه باختری انجام می شود.

همچنین منابع مذکور تاکید کردند که عاملان عملیات مقاومت به هیچ تشکیلات و گروهی وابسته نیستند و مقاومت آنها با مقاومت مبارزان فلسطینی متفاوت است، به ویژه اینکه آنها به دنبال مواجهه با نظامیان اسرائیل در شبکه های اجتماعی نیز هستند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ارتش اسرائیل در تقابل با عملیات فلسطینیان در کرانه باختری، با بحران گزینه ها مواجه است و در حالی که تلاش می کنند با بازداشت و یورش به منازل آنها به منظور ممانعت از اجرای عملیات ادامه دهد، از طرف دیگر نگران این است که این اقدامات منجر به تشدید درگیری ها و در نتیجه اجرای عملیات بیشتر شود.

از سوی دیگر تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی «کان» نیز اعلام کرد که فرماندهان ارتش این رژیم به تقویت توان تشکیلات خودگردان و حمایت از آن توصیه کرده اند.

در گزارشی که شب گذشته این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی پخش کرد، آمده است: سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان مانع از عملیات مقاومت نمی شوند و عوامل مسلح را در نابلس و سایر شهرها بازداشت نمی کنند، در نتیجه ارتش تل آویو و سرویس های امنیتی اش تبدیل به تنها مسئول مقابله با عملیات شهروندان فلسطینی شده اند.

بر اساس این گزارش، محافل نظامی تل آویو به این نتیجه رسیده اند که موج عملیات فلسطینیان در حال گسترش است و تنها طی ده روز گذشته ۶ عملیات مقاومت انجام شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا