بین الملل

کرملین: بارها از ضرورت مذاکره با آمریکا بر سر "استارت جدید" گفته‌ایم

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، مسکو بارها درباره ضرورت انجام مذاکرات با واشنگتن پیرامون استارت جدید گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که دولتش آماده مذاکرات درباره یک چارچوب جدید کنترل تسلیحاتی به منظور جایگزینی با معاهده استارت جدید یا استارت نو با روسیه است که در ۲۰۲۶ منقضی می‌شود.
در همین رابطه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: مسکو بارها درباره ضرورت آغاز چنین مذاکراتی صحبت کرده چون زمان کمی برای این منظور باقی مانده است.
وی ادامه داد: اگر این معاهده بدون جایگزین شدن با یک معاهده محکم دیگر از بین برود، بیشترین تاثیر منفی را بر امنیت و ثبات جهانی خواهد گذاشت.
سخنگوی کرملین همچنین اشاره کرد که روسیه حامی از سرگیری مذاکرات از همان ابتدای امر بوده است. پسکوف همچنین با بیان اینکه مذاکرات بایستی با احترام به منافع دو طرف انجام شود، افزود: ما از همان ابتدای امر حامی آغاز مذاکرات بودیم اما می‌دانید که آمریکا علاقه‌ای به این مساله نشان نداده است.
همچنین در واکنش به پیشنهاد بایدن، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر سابق روسیه در کانال تلگرام خود با اشاره به توافق‌های تسلیحاتی آمریکا و شوروی در جنگ سرد نوشت، جو بایدن «با اکراه» از تمایل به مذاکرات جدید دم می‌زند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا