بین الملل

کرملین: تلاش غرب برای دخالت در انتخابات روسیه افزایش می‌یابد


سخنگوی کرملین ضمن اشاره به افزایش تلاش‌ها برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گفت که این انتخابات در موعد خود در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در زمان مقرر خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت: «فشار و تلاش برای مداخله در انتخابات روسیه، در بحبوحه عملیات نظامی ویژه [در منطقه دونباس] و وضعیت بحرانی در جهان، چندین برابر افزایش خواهد یافت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن اشاره به آمادگی مسکو برای مقابله با دخالت غرب، توضیح داد: «انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۴ برگزار و مقدمات آن انجام خواهد شد».

سخنگوی کرملین درباره تنش‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه «قره‌باغ کوهستانی» نیز اظهار داشت:‌ «روسیه به تلاش‌های میانجی‌گری خود برای حل‌وفصل مسائل بین ایروان و باکو ادامه می‌دهد».

طبق این گزارش، پسکوف در این‌باره تصریح کرد: «باکو و ایروان باید درک کنند که هیچ جایگزینی برای همه مفاد توافقنامه‌های سه‌جانبه برای حل‌وفصل وجود ندارد».

به نوشته اسپوتنیک، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه علاقه بین‌المللی به گروه بریکس در حال افزایش است، گفت: «روسیه به کار خود در بریکس در تمامی سطوح از جمله در عالی‌ترین سطح آن ادامه خواهد داد».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین تایید کرد که پسرش در عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس شرکت کرده است.

پسکوف پیش از این نیز با بیان اینکه ناتو ماهیت تهاجمی خود را نشان داده؛ گفت که اقدامات این ائتلاف نظامی، درستی تصمیم روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را ثابت کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/ص


آگهی
دکمه بازگشت به بالا