بین الملل

کرملین: روسیه روابط خود را با کشورهای مستقل گسترش می دهد

دستیار رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل گفت که مسکو در حال حاضر روابط خود را با ایران، کشورهای خاورمیانه، ترکیه و به طور کلی جهان عرب و اسلام فعال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دستیار رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل گفت که روسیه برای توسعه روابط با کشورهایی که برای حاکمیت خود ارزش قائلند و همکاری را به تقابل ترجیح می‌دهند، تلاش خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «یوری اوشاکوف» در سخنرانی در مجمع بین‌المللی سالانه “دیدگاه‌های پریماکوف” گفت: البته ما به تلاش برای تقویت این گرایش‌ها و تقویت نظم جهانی چندقطبی ادامه خواهیم داد و با شرکا و دوستان خود یعنی با کشورهایی که برای حاکمیت خود ارزش قائل هستند و همکاری را بر رویارویی بی معنی ترجیح می‌دهند و همچنین کشورهایی که به طور کلی از روسیه هراسی رنج نمی‌برند، همکاری خواهیم کرد.

این مقام ارشد روس خاطرنشان کرد: روسیه در حال حاضر روابط خود را با ایران، کشورهای خاورمیانه، ترکیه و به طور کلی جهان عرب و اسلام فعال کرده است و گواه این موضوع آن است که مبادلات تجاری با این کشورها و مناطق در سال ۲۰۲۰ بیش از شاخص‌های مشابه تجارت با اروپا بوده است و اکنون نیز این روند با اطمینان در حال پیشرفت است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا