بین الملل

کرملین: غرب از هر حمله تروریستی اوکراین به روسیه چشم‌پوشی می‌کند


سخنگوی کاخ کرملین ضمن رد گزارش‌ها درباره تهدید مسکو در صورت بازداشت رئیس جمهور روسیه در نشست بریکس، گفت که تلاش غرب جهت حمله به پوتین برای جهانیان روشن شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از عدم محکومیت حمله تروریستی اوکراین به پل متصل‌کننده شبه‌جزیره کریمه به سرزمین اصلی این کشور و کشتار غیرنظامیان، توسط غرب انتقاد کرد.

پسکوف امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری در کرملین گفت که کشورهای غربی چشم خود را روی هر حمله تروریستی که رژیم کی‌یف علیه روسیه انجام می‌دهند، بسته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوالی درباره محکوم نشدن حمله به پل کریمه توضیح داد: «آنها (غرب) از سکوت کردن ابایی ندارند. این خبر جدیدی نیست، قبلا هم اتفاق افتاده و همینطور ادامه خواهد داشت. ما این را به خوبی درک می‌کنیم».

سخنگوی کرملین درباره اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی و حکم دادگاه بین‌المللی کیفری برای بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز اظهار داشت: «تلاش [غرب] برای تهاجم به پوتین، برای همه جهانیان روشن است».

بر این اساس، پسکوف در ادامه گزارش‌ها مبنی بر اینکه روسیه صراحتاً به آفریقای جنوبی گفته که دستگیری پوتین در اجلاس سران بریکس به معنای اعلان جنگ است، را رد کرد.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست بریکس به آفریقای جنوبی سفر نخواهد کرد بلکه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور به جای او در این نشست حاضر خواهد شد.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین با بیان اینکه پوتین در جریان آتش‌سوزی در پایگاه آموزشی نظامی در شبه‌جزیره کریمه قرار گرفته، افزود: «رئیس منطقه کریمه نیز به سرعت واکنش نشان داد و اقدامات در حال انجام است. وضعیت در دست بررسی قرار دارد».

روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد که رژیم کی‌یف در پس انفجار در پل متصل‌کننده کریمه به خاک فدراسیون روسیه است.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا