بین الملل

کرملین: لهستان مستعد تشدید تنش است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: لهستان مستعد تشدید تنش است؛ کرملین هیچ اطلاعاتی در ارتباط با بازداشت یک شهروند بلاروس در لهستان به‌اتهام جاسوسی به‌نفع روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو هنوز تصمیم نگرفته است که چه کسی به اجلاس گروه- ۲۰ خواهد رفت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: ایالات متحده باید اجرای مفاد توافق غلات در قبال روسیه را تسهیل کند؛ نه اینکه تنها به مسکو وعده (بیهوده) بدهد.

دیمیتری پسکوف درباره آسیب ادعایی به کشتی روسیه در نووروسیسک گفت: درباره حمله نیروهای مسلح اوکراین به کشتی های جنگی، باید به وزارت دفاع رجوع شود.

وی اضافه کرد: بعید است مداخله کشورهای منطقه، از جمله ایالات متحده به بهبود وضعیت در نیجر کمکی کند… درباره اتهامات ورشو علیه مینسک در رابطه با بالگرد بلاروس در مرز دو کشور نیز معتقدم، لهستان مستعد تشدید تنش است و این خط مشی جدیدی نیست.

پسکوف خاطرنشان کرد: کرملین هیچ اطلاعاتی در ارتباط با بازداشت یک شهروند بلاروس در لهستان به اتهام جاسوسی به نفع روسیه ندارد. شماری از کشورها نسبت به مسیر بهبود روابط بین روسیه و کشورهای آفریقایی کاملا حسادت می کنند؛ این موضوع تنها یک رقابت است.

این مقام روسیه تأکید کرد: روسیه هیچ امیدی به گرم شدن روابط مسکو و لندن در پی تغییر سفیر انگلیس در روسیه ندارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا