بین الملل

کرملین : هر کاری از اوکراین برمی‌آید

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد انفجار سد کوخوفکا نشان داد، اوکراین ظرفیت اقدامات خطرناک را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که کی‌یف با انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفکا، ثابت کرد که هیچ محدودیتی در اقدامات خود ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در کنفرانسی خبری تاکید کرد که احتمال تهدید بزرگ خرابکاری در نیروگاه اتمی زاپروژیا از سمت اوکراین وجود دارد که می تواندعواقب آن فاجعه بار باشد.

پسکوف افزود که وضعیت کاملاً متشنج است. خطر خرابکاری از سوی رژیم کی یف بسیار زیاد است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که رژیم کی یف بارها نشان داده هیچ محدودیت برای خود قائل نیست. اخیراً ما این را در قالب انفجار نیروگاه برق آبی کاخوفکا شاهد بودیم که تبعات وحشتناکی نیز به همراه داشت. بنابراین همه اقدامات لازم در حال انجام است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، هم در واکنش به ادعای مقامات اوکراینی در مورد حمله روسیه به نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت: اوکراین در حال برنامه‏‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی به نیروگاه هسته‌‏ای زاپاروژیا است که پیامدهای بالقوه آن بر کل جهان تأثیر می گذارد.

زلنسکی پیشتر مدعی شده بود که روسیه در حال طراحی حمله تروریستی به تاسیسات هسته ای است. او به آمریکا، برزیل، هند و چین و همچنین کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی در مورد این توطئه ادعایی اطلاع داد اما هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا