بین الملل

کرملین: کوزوو از روسیه درخواست کمک نکرده است

سخنگوی ریاست جمهور روسیه اعلام کرد این کشور همواره حامی حفظ حقوق صرب های کوزوو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید کوزوو از این کشور در موضوع تنش با صربستان درخواست کمک نکرده است.

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در جریان نشست خبری روز سه شنبه خود اعلام کرد که رئیس جمهور صربستان تاکنون از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مورد وضعیت در کوزوو در خواست کمک نکرده است، با این حال روسیه حامی اطمینان از تضمین حقوق صرب های کوزوو است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در خصوص احتمال دیدار میان پوتین و همتای فرانسوی وی گفت که گفتگو با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه جز برنامه های رئیس جمهور نمی‌شود، زیرا پاریس پیشنهادی برای گفتگو میان روسای جمهور دو کشور ارائه نکرده است.

پسکوف در بخشی از کنفرانس خبری خود اشاره ای هم به موضوع سلاح های هسته ای داشت و افزود: در خصوص دکترین هسته‌ای روسیه فرآیند تفکر دائمی وجود دارد که همیشه در حال تحلیل این موضوع است.

کوزوو در سال ۲۰۰۸ با حمایت غرب و پس از جنگ ۱۹۹۹-۱۹۹۸ که در آن ناتو برای حفاظت از کوزوو با اکثریت آلبانیایی ها مداخله کرد، استقلال خود را از صربستان اعلام کرد، اما صربستان این استقلال را نمی پذیرد و همچنان کوزوو را یکی از استان های خود می‌ داند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا