بین الملل

کره شمالی در منطقه غیرنظامی در حال ساخت دیوار و حفر زمین است!

ادعای یونهاپ:

خبرگزاری یونهاپ مدعی شد که کره شمالی در حال احداث جاده و دیوار در داخل منطقه غیرنظامی تفکیک‌کننده دو کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونهاب به نقل از یک منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که کره شمالی در حال احداث جاده و دیوار در داخل منطقه غیرنظامی بین دو کره است.

به ادعای یونهاپ، این فعالیت‌ها در شمال خط مرزی نظامی که تا میانه منطقه غیرنظامی امتداد دارد، جریان دارد. این گزارش پس از حادثه هفته گذشته در منطقه غیرنظامی دو کره منتشر شده است. در جریان آن حادثه نیروهای کره جنوبی پس از عبور جزئی سربازان کره شمالی از خط مرزی سئول، اقدام به شلیک هشدار کردند.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که این حادثه احتمالا تصادفی بوده است و یونهاپ به نقل از یک سخنگوی ارتش سئول مدعی شد که برخی از سربازان کره شمال با خود ابزار کار حمل می‌کردند.

به گفته منبع نظامی که به شرط حفظ هویت با یونهاپ گفت‌وگو کرده است، «ارتش کره جنوبی به تازگی اقدام به ایجاد دیوار، حفر زمین و احداث جاده در برخی مناطق بین خط مرزی نظامی و سرحد کره شمالی در منطقه غیرنظامی کرده است.»

وی همچنین مدعی شد که مشخص نیست کره شمالی در حال احداث چه چیزی است. ارتش کره جنوبی در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت‌های ارتش کره شمالی را به دقت زیر نظر دارد و تحلیل و ارزیابی بیشتری دراین‌باره نیاز است.

آژانس جاسوسی کره جنوبی به‌تازگی در گفت‌وگو با ای‌اف‌پی مدعی شد که نشانه‌هایی را مبنی بر تخریب بخش‌های از راه‌آهن واصل دو کشور به دست کره شمالی، شناسایی کرده است.

تحولات اخیر به‌دنبال تشدید تنش بین دو کره پس از ورود بالون‌های حاوی زباله به حریم هوایی کره جنوبی رقم خورده است. کره جنوبی مدعی است که همسایه شمالی این بالون‌ها را به سمت سئول فرستاده و در پاسخ به اطلاعیه‌هایی است که فعالان ضد کره شمالی در مرز دو کشور پخش کرده‌اند!

کره جنوبی در واکنش به این اقدام، بلندگوهایی پروپاگاندای خود را دوباره در مرز بین دو کره راه‌اندازی کرده است. کیم یو جونگ، معاون وزارت ارتباطات و عضو کمیسیون امور دولتی کره شمالی که به دست راست کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز شهرت دارد، درباره اقدام کره جنوبی هشدار داد . گفت که «اقدام اخیر کره جنوبی در استقرار بلندگوهای پرقدرت در مرز دو کره و پخش اعلامیه مقدمه‌ای ورود به موقعیتی بسیار خطرناک است.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا