بین الملل

کریسترسون: قصد ممنوعیت قرآن‌سوزی در سوئد را نداریم

نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد که این کشور قصد ممنوع کردن اهانت به قرآن کریم را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست‌وزیر سوئد اعلام کرد که این کشور اقدام جدی را در قبال اهانت به قرآن کریم صورت نخواهد داد.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد روز شنبه اعلام کرد که این کشور همانند دانمارک برنامه‌ای برای ممنوعیت سوزاندن متون مذهبی ندارد.

به گفته نخست وزیر سوئد، این کار مستلزم اصلاح قانون اساسی پادشاهی سوئد است.

نخست وزیر سوئد در این باره گفت که هر کشوری که در معرض تهدیدهای جدی قرار می‌گیرد، راه خود را برای مقابله با آنها انتخاب می‌کند.

کریستوسون افزود: من برای کاری که دانمارک در حال حاضر انجام می‌دهد [ممنوعیت سوزاندن کتاب‌های مذهبی] احترام زیادی قائل هستم.

نخست وزیر سوئد ادامه داد که اما انجام دقیق همان کاری که دانمارک احتمالاً انجام خواهد داد، نیاز به اصلاح قانون اساسی دارد، بنابراین مسیر درستی برای سوئد نیست.

پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک پیش از این مدعی شد که کشورش تصمیم جدیدی برای ممنوع قرآن‌سوزی در دانمارک خواهد گرفت.

این درحالی است که در روزهای اخیر کشورهای سوئد و دانمارک بارها شاهد قرآن‌سوزی و هتک حرمت مقدسات اسلامی از سوی برخی افراد بوده و این اقدامات هتاکانه تحت حمایت پلیس این کشورها به انجام رسیده است.

اعضای یک گروهک راست‌گرای افراطی دانمارکی ضداسلامی چندی پیش برای چندمین بار به یک نسخه از قرآن کریم مقابل سفارت پاکستان در کپنهاگ، پایتخت دانمارک هتک حرمت کردند. گروه افراطی «وطن پرستان دانمارکی» در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن کریم را آتش زدند. عناصر این گروهک همچنین پرچم پاکستان را زیر پا گذاشتند.

خبرگزاری فرانسه هم در روزهای گذشته اعلام کرد که «ادوین واگنسولد»، رئیس بخش هلندی جنبش اسلام‌هراسانه راست افراطیِ «پگیدا» با حضور مقابل سفارت ترکیه در لاهه، یک نسخه از قرآن کریم را زیر پا گذاشت و پاره کرد.

این فرد هتاک زمستان پارسال نیز یک نسخه از قرآن کریم را مقابل پارلمان هلند پاره کرده بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا