بین الملل

گانتس: هیچ پیشرفتی در مذاکره با کابینه نتانیاهو صورت نگرفته است


وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت که هیچ پیشرفتی در مذاکره با کابینه نتانیاهو صورت نگرفته است و اجازه نخواهد داد به دموکراسی در این رژیم، آسیب وارد شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گفت که هیچ پیشرفتی در مذاکرات با کابینه بنیامین نتانیاهو بر سر طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» حاصل نشده است.

خبرگزاری سما به نقل از گانتس گزارش داد، مذاکرات با نخست وزیر «با وجود اینکه در فضای خوب و توأم با احترام در حال برگزاری است، ولی در هیچ مسئله‌ای پیشرفت صورت نگرفته است؛ به ویژه در مسئله تعیین قضات».

وی در جریان سخنرانی در جمع اعضای فراکسیون خود در پارلمان صهیونیستی (کنست) گفت: اجازه نخواهیم داد با زمان بازی شود و تلاش خواهیم کرد از رهگذر تأکید بر انحلال کمیته تعیین قضات، پیشرفت حاصل شود.

گانتس با بیان اینکه هیچ ترسی از مسیر طولانی [ادامه کشمکشها با کابینه نتانیاهو] ندارد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از آسیب شدید به دموکراسی جلوگیری کنیم و به توافق دست پیدا کنیم. البته در موضوع ساختار کمیته تعیین قضات، اجازه چانه‌زنی نمی‌دهیم.

این سیاستمدار با تأکید بر اینکه دستگاه قضا نباید سیاست‌زده شود، به قانون اعزام حریدیها به ارتش صهیونیستی گفت: زخمی که به خاطر تبعیض در خدمت به جامعه اسرائیل وجود دارد، در حال عمیق شدن است. این یک خطر اجتماعی و امنیتی است که در حال حاضر باید با احتیاط، رفع شود.

حریدی‌ها طیفی از جامعه صهیونیستی هستند که بسیار بر آئین شریعت یهود و تلمود معتقد بوده و خواهان تشکیل یک دولت یا حاکمیت بر اساس نژاد و آئین یهود هستند. ویژگی‌های خاص رفتاری آنان موجب شده است آنان در مدارسی جداگانه از دیگر یهودیان مستقر در سرزمین‌های اشغالی زندگی کنند(جزئیات بیشتر).

وضعیت دوقطبی حاصل‌شده از طرح اصلاحات قضایی بر سرزمین‌های اشغالی حاکم است و حامیان نتانیاهو با آمدن به خیابان‌ها به دنبال آن هستند تا موازنه قدرت را به کابینه بحران زده او بازگردانند؛ در حالی که منتقدان و معارضان همچنان معتقدند این طرح نظارت قانونی برفعالیت‌های کابینه را  از بین خواهد برد.

 اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو برای بیش از سه ماه تداوم یافته و سرزمین‌های اشغالی را برای هفدهمین هفته متوالی به صحنه درگیری معارضان و حامیان کابینه تبدیل کرده است. از زمان اعلام این طرح تاکنون تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی هر شنبه شب شاهد تجمعات صهیونیست‌های منتقد برنامه‌های کابینه نتانیاهو است و رهبران معارض نیز به برنامه‌های خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دهند.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا