بین الملل

گزارش‌های ضد و نقیض از وضعیت جسمانی نخست‌وزیر مالی

دفتر نخست‌وزیر کشور مالی اعلام کرد، پزشک “چوگل کوکالا مایگا” به او توصیه کرده تا به دنبال چندین ماه “فعالیت فشرده” اندکی از کار دور شده و به استراحت بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این در حالیست که یکی از مشاوران چوگل کوکالا مایگا، نخست‌وزیر مالی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این مقام بعد از دچار شدن به سکته در بیمارستان بستری شده است، رد کرد.
دفتر مایگا روز شنبه اعلام کرد، نخست وزیر مالی پس از ماه‌ها فعالیت شدید و بدون وقفه، از سوی پزشکش دستور استراحت دریافت کرده است، در حالی که یک مشاور او گزارش رسانه‌ها مبنی بر بستری شدن وی در بیمارستان پس از سکته را تکذیب کرد.
دفتر مایگا در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: چوگل کوکالا مایگا، نخست وزیر و رئیس دولت مالی پس از ۱۴ ماه کار بدون وقفه توسط پزشکش دستور استراحت اجباری دریافت کرد و انشاءالله او هفته آینده فعالیت‌های خود را از سر خواهد گرفت.
مجله “ژون آفریک” که دفترش در پاریس است، ابتدا به نقل از منابع نزدیک به مایگا گزارش داد که او سکته کرده است. یکی از مشاوران مایگا که رویترز از او نقل قول کرد، این موضوع را تکذیب کرد.
حاکمیت نظامی حاکم بر کشور مالی در ژوئن سال گذشته مایگا، رهبر سابق اپوزیسیون این کشور را به عنوان نخست‌وزیر دولتی انتقالی معرفی کرد. این حاکمیت نظامی در کودتای اوت ۲۰۲۰ به قدرت رسید و قول داده است که انتخاباتی دموکراتیک را در سال ۲۰۲۴ سازماندهی کند.
پیشتر در روز شنبه، هیات صلحبانی سازمان ملل متحد در مالی اعلام کرد که یک ماه پس از آنکه مقامات ملی فعالیت این نیروها را تعلیق و سربازان خارجی را متهم به ورود بدون مجوز به این کشور کردند، چرخش نیروهایش را از فردا دوشنبه از سر خواهد گرفت.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا