بین الملل

گزارش «نیویورک‌تایمز» درباره تلاش واشنگتن برای ممانعت از تولید پهپاد توسط ایران و ارسال آن به روسیه/ رزمایش اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه/ ادعای مضحک گانتز درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی دو تا سه سال آینده

گزارش «نیویورک‌تایمز» درباره تلاش واشنگتن برای ممانعت از تولید پهپاد توسط ایران و ارسال آن به روسیه، رزمایش اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و ادعای مضحک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی دو تا سه سال آینده، از جمله مهمترین اخبار جهان طی ۱۲ ساعت گذشته است.

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛


به گزارش ایلنا، وزرای خارجه عربستان و ترکیه طی تماسی تلفنی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کردند.

– سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش دلیلی برای از سرگیری مذاکرات برجام نمی‌بیند و در حال حاضر بر این مسأله متمرکز نیست.

– وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حمله احتمالی این رژیم به تأسیسات هسته‌ای ایران طی دو تا سه سال آینده خبر داد.

– اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه روز گذشته -چهارشنبه- اقدام به برگزاری رزمایشی نظامی در این باریکه کرد.

– بهای قرارداد آتی گاز طبیعی با سررسید ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ در جریان معاملات صبح چهارشنبه بازار بین‌المللی هلند، به کمتر از ۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت رسید که به معنای بازگشت قیمت گاز به سطح آن در روزهای پیش از ۲۴ فوریه و آغاز تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین است.

–  در دیدار وزیر امور خارجه با مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن ضرورت رفع محاصره این کشور به عنوان یک امر بشردوستانه مورد تاکید قرار گرفت.

– روزنامه «نیویورک تایمز» با اشاره به برخی گزارش‌ها ادعایی، نوشت که دولت آمریکا تلاش‌ گسترده‌ایبرای به‌کارگیری در جنگ اوکراین را آغاز کرده است.

میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه غرب آسیا در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا