بین الملل

گفت‌‌و‌گوی وزیر کشور بحرین با فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا

وزیر کشور بحرین در منامه با فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین با «چارلز برادفورد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

راشد بن عبدالله آل خلیفه از همکاری‌های امنیتی و سطح تبادل تجربیات بحرین و آمریکا در چارچوب شراکت راهبردی و روابط نزدیک دو کشور قدردانی کرد.

طی این دیدار دو طرف هماهنگی‌های امنیتی و راه‌های توسعه اقدامات مشترک در جهت تامین منافع دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بحرین مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده و بسیاری از نیروهای عملیات دریایی بین المللی است. آمریکا حضور نظامی گسترده‌ای در بحرین دارد و در پایگاه هوایی «شیخ عیسی» و بندر« سلمان» دارای امکانات نظامی ویژه ای است. فرودگاه بین المللی بحرین در« المحرق» نیز از مراکز نظامی آمریکا است و این کشور به پایگاهی فعال برای فعالیت‌های جاسوسی آمریکا تبدیل شده است. بر اساس اسناد گزارش شده حدود 1300 نظامی آمریکایی در بحرین وجود دارند.

مردم بحرین به حضور و مداخله کشورهای بیگانه از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در کشورشان معترضند و آن ها بارها خواستار بسته شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا و انگلیس و خروج نظامیان و مشاوران امنیتی و نظامی بیگانه از بحرین شدند.

آن‌ها معتقدند که پایگاه‌های بیگانگان در بحرین مراکز جاسوسی علیه مردم و انقلاب آنها است و این پایگاه‌ها از دو قرن و نیم پیش که استعمار انگلیس در بحرین نفوذ پیدا کرد، ملت بحرین را سرکوب و اکنون نیز در زمینه همدستی با رژیم آل خلیفه علیه مردم کشور فعالیت می‌کنند.

بحرین از زمان انتفاضه ضد دولتی در سال 2011 هزاران معترض، خبرنگار و فعال را بازداشت کرده است و برخی از این افراد در محاکمه‌های جمعی بازداشت شدند. بحرین مدعی است متخلفان را بر اساس قوانین بین‌المللی محاکمه می‌کند و بر همین اساس انتقادهای سازمان ملل و دیگر نهادها درباره محاکمه‌ها و شرایط بازداشت را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا