بین الملل

یحیی سریع: اگر متجاوزان جنگ می خواهند، ما برای آن آماده ایم

در مراسم رژه نظامی؛

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت اگر ائتلاف متجاوز سعودی خواهان صلح باشد، ما پیشنهادات لازم و حتی بیشتر را ارائه کرده ایم و اگر خواهان جنگ هستند، ما برای آن آمادگی داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مراسم فارغ التحصیلی شماری از نظامیان منطقه نظامی مرکزی تحت فرماندهی «عبدالخالق الحوثی» گفت: اگر ائتلاف متجاوز سعودی خواهان صلح است، هیئت مذاکره کننده ما پیشنهادات لازم و حتی بیشتر از آن را ارائه کرده است؛ ولی اگر خواهان جنگ است ما اهل نبرد هستیم و برای آن آمادگی داریم.

بر اساس گزارش المسیره، در این مراسم که شاهد رژه نظامی باشکوهی بود و سطح بالای مهارت‌های رزمی و تاکتیکی دانش آموختگان در آن به نمایش درآمد، علاوه بر یحیی سریع، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن، «حمود عباد» شهردار صنعا و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم حضور داشتند و سخنرانی کردند.

محمدعلی الحوثی در این مراسم گفت: رزمندگان شجاع در این میدان و ده‌ها هزار نیروی دیگر در سایر میدان‌ها، آماده هرگونه رویارویی یا هر گونه تلاش برای تحمیل تحولات جدید از سوی طاغوتیان سعودی، اماراتی، آمریکایی هستند.

الحوثی ادامه داد: امکان ندارد که شکست را بپذیریم. باید جنگ متوقف و محاصره لغو شود، در غیر این صورت ما آماده جهاد در راه خدا هستیم و از هیچ چیز و مقابله با سلاح‌هایی که از همان روز اول با آن مقابله کرده‌ایم، هیچ هراسی نداریم.

این تحول نظامی در حالی است که یک هیأت از عمان امروز به یمن سفر کرد تا بر سر تمدید آتش‌بس بین دولت نجات ملی و ائتلاف متجاوز در این کشور، رایزنی کند.

آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن با میانجیگری سازمان ملل از دوم آوریل ۲۰۲۲ به مدت دو ماه برقرار شد. «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن در دوم ماه ژوئن گذشته از موافقت طرف‌های یمنی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید آتش بس به مدت دو ماه دیگر خبر داد.

مهلت این آتش بس تا روز دوم آگوست (سه شنبه هفته جاری) است و پس از آن تمدید مجدد آتش بس نیاز به توافق طرفین دارد. این در حالی است که دولت نجات ملی و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ائتلاف متجاوز سعودی را به نقض مکرر این آتش بس و پایبند نبودن به آن متهم می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا