بین الملل

یک هیأت عراقی با 3 گزینه برای حل بحران برق عازم ایران می‌شود


یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق خبر داد که یک هیأت از دولت عراق با 3 گزینه برای حل بحران برق این کشور، بزودی عازم ایران می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبار عوده» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان در عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، امروز (سه‌شنبه، 11 جولای)، خبر داد که یک هیأت از دولت عراق طی روزهای آینده برای بررسی بحران برق این کشور، عازم ایران خواهد شد. 

وی در گفت‌‌وگو با وبگاه «المعلومه»، تصریح کرد: واشنگتن عامدانه با پیچیده کردن روند پرداخت‌های مالی برای واردات گاز از ایران، بحران انرژی در عراق را تشدید کرده؛ امری که به کاهش تولید برق با میانگین‌هایی نگران کننده منجر شده است.

عوده افزود: یک هیأت از دولت عراق، طی روزهای آینده برای بستن پرونده بحران گاز وارداتی از ایران و تلاش برای ایجاد راهکارهایی برای پرداخت مطالبات مالی ایران در نزدیک‌ترین زمان ممکن، به ایران سفر می‌کند. 

وی توضیح داد: «بحران برق، سه گزینه را فراروی بغداد قرار داده است؛ تسریع در سرمایه‌گذاری گاز در میادین عراق، یافتن راه‌حل‌های مالی به دور از تحریم‌های آمریکا برای پرداخت مطالبات ایران و تعویق پرداخت بدهی برای مدتی معین».

در حال تکمیل…


آگهی
دکمه بازگشت به بالا